הסכם רכישת משרד / פרקטיקת ראיית חשבון ו/או ייעוץ מס

התחרות בקרב המייצגים החשבונאיים הולכת וגוברת - המלחמה על כל לקוח ולקוח הולכת ומתעצמת. רואי החשבון ו/או יועצי המס, היום יותר מבעבר, נלחמים על כל לקוח ולקוח, קטן כגדול וכשנדרש מורידים הם מחירים לטובת ריצוי הלקוח והותרתו כלקוח במשרד.
 
הלקוחות, מאידך, פחות נאמנים מבעבר, יותר תנודתיים, פחות יציבים, יותר בררנים ויותר נצלנים. בעוד שבעבר המעבר ממייצג למייצג היה נדיר, בעוד שבעבר הלקוח היה נצמד למייצגו כמעט באופן בלתי הפיך, הרי שהיום לקוחות יעזבו מייצג פלוני לטובת מייצג אלמוני בתמורה לנזיד עדשים, מבלי לזכור לו חסד נעורים, מבלי לזקוף לזכותו את כל אלפי השעות הלא מחויבות שהושקעו בו ומבלי לייחס חשיבות לבקיאות הכלכלית והחשבונאית אותה גילה המייצג בעסקו ובפועלו. בד בבד, מרכיב ההוצאות הקבועות הנדרש לצורך הפעלת משרד לראיית חשבון ו/או ייעוץ מס, הולך וגדל ובכלל זה שכירות משרדים מתייקרת ושכר עבודה בגין העסקת שכירים במשרד מכביד יותר ויותר. מעבר לכל אלה, מידת המחויבויות והמטלות המוטלות על המייצג מצד המחוקק ורשות המיסים הולכת ומתרחבת, מה שמצריכות זמן עבודה יקר ואחריות רבה לצידה והכל מבלי שתינתן למייצג האפשרות להוסיף על שכר טרחתו ו/או מבלי שיוכל הוא אופרטיבית לחזור אל הלקוח ולדרוש ממנו תשלום מוגדל בגין המטלות החדשות אשר הוטלו עליו על ידי המחוקק. מצב דברים זה, מביא רו"ח ו/או יועצי מס רבים לכלל מסקנה לפיה הדרך הבטוחה והמהירה לגדילה בכמות הלקוחות ובהיקף ההכנסות נעוצה ברכישת כוורת לקוחות, רכישת פרקטיקה קיימת של לקוחות מרו"ח ו/או יועץ מס המבקש לפרוש ו/או מרו"ח ו/או יועץ מס המבקש להחליף עיסוק. בנקודת זמן זו ממש נכנס משרדנו לתמונה כמי שמחבר בין משרדים, כמי שמקדם עסקאות מכירה רבות - משרדנו, המורכב מעו"ד המתמחים בדיני מס, מסחר, נדל"ן ועוד, מקדם מזה שנים חיבורים עסקיים בין רואי חשבון ו/או יועצי מס המבקשים לרכוש פרקטיקה לבין בעלי פרקטיקה בחשבונאות, רואי חשבון ו/או יועצי מס המבקשים למכור את לקוחותיהם ו/או את פעילותם. הלכה למעשה, למשרדנו מאגר של מאות משרדי ראיית חשבון ו/או יעוץ מס המבקשים לבצע מהלך עסקי כאשר לכל אחד מאלה שבמאגר משרדנו תכניות ודרישות משלו, שאיפות משלו, אג'נדה משלו ואסטרטגיה משלו - האחד מבקש לרכוש פעילות, השני מבקש למכור פעילות, השלישי מבקש להתמזג עם משרד רואי חשבון ו/או יעוץ מס והרביעי מבקש לממש חלקית את משרדו בתחום הייצוג. יאמר מיד כי עסקינן בשוק של קונים - שוק המוכרים מצומצם ביותר ובדרך כלל רואה חשבון ו/או יועץ מס המבקש למכור את לקוחות משרדו, מוצא בנקל רוכש שישמח לקדם מהלך רכישה מולו. הלכה למעשה, מרבית משרדי ראיית החשבון ו/או ייעוץ המס ישמחו לרכוש פרקטיקה, בעוד שכמות המשרדים למכירה מצומצמת ביותר - פחות ופחות עסקאות יוצאות לשוק. חלק גדול מהמשרדים משכילים לגדל דור המשך מתוך מצבת העובדים השכירים, חלק מותיר את משרדו לבניו או לבן משפחה אחר וחלק ממשיך עם משרדו המתפזר, כך שכמות המשרדים הנמכרים בשנה מצומצמת ביותר.  
 
בניית התנהלות חכמה ומדוייקת!
הניסיון מלמד כי קידומה של עסקת מכירה מוצלחת מחייב בקיאות משפטית, הבנה כלכלית ושיווקית של הענף, הבנה פסיכולוגית של הקשיים העומדים בפני המוכר, רגישות הלקוחות וכו'.
לטובת קידום והשלמה של עסקאות כראוי, משרדנו יידע לבחון את מטרתו, מידת רגישותו וחששותיו של המבקש לבצע הליך של מכירה ולא פחות חשוב יידע המשרד לייעץ למוכר כיצד ובאיזה אופן נכון יהיה להביא לידי מכירת אותה פעילות - מה לבקש, כיצד לבנות את העסקה וכיצד להבטיח כי המבוקש אכן יושלם בהצלחה. משרדנו, עת מייעץ הוא למוכר, ייקח בחשבון מגוון פרמטרים מרכזיים דוגמת: צרכיו הכספיים של המוכר; מידת נכונותו ללוות את הליך המכירה; סוג, גיל ואופי הלקוחות; פרופיל העובדים המועסקים במשרד הנמכר ומידת תלות העסקה בנכונות מצבת העובדים ו/או מי מהם לשתף פעולה עם המייצג הקונה; אופי המשרד הנמכר וסוג ההתקשרות של המשרד הנמכר עם לקוחותיו; כמות הלקוחות הציבוריים; התמקצעות המשרד הנרכש בענפים או תחומים ייחודיים; מיקום המשרד ביחס למיקום משרדו הנוכחי של הקונה; מיקום מגוריי עובדי המוכר ועוד. בהישען על אלה, כמו גם על מרכיבים אחרים, ימליץ משרדנו למוכר כיצד נכון יהיה לבנות את העסקה, כיצד תשולם התמורה בגין רכישת המוניטין ו/או בגין מצבת הלקוחות, אופן סיווג ההכנסה, התמורה הנדרשת בגין הליווי, היקף הליווי, הוראות שיפויי וחלוקת אחריות, אופן הצגת המהלך בפני לקוחות המוכר ועוד ועוד. רק התנהלות חכמה ואסטרטגיה מדויקת תביא לידי הצלחת המהלך - הניסיון מלמד כי שעה בה הצדדים או מי מהם בוחרים להתנהל בצורה בלתי זהירה ו/או בצורה אשר יש בה כדי לפגוע בלקוחות ו/או כדי להציב בפני הלקוחות עובדה מוגמרת ולתת להם להרגיש "נמכרים" ולו באופן חלקי, אזי דין העסקה להיכשל. משרדנו, אשר לו הניסיון בטיפול בעשרות עסקאות מכירה, ידע להנחות את הצדדים באשר לאופן בניית העסקה, אופן קידומה, אופן תמחורה ואופן השמירה על הלקוחות נשוא הפרקטיקה הנמכרת. יתרה מזאת, משרדנו ידע להמליץ לצדדים לעסקה כיצד להבטיח משפטית כי כל אחד מהצדדים לעסקה אכן יקיים את מחויבותו על פי ההסכם, ככתבו וכלשונו, תוך הצבת בטוחות ראויות והוראות חוק מחייבים, אשר יבטיחו למוכר את התמורה המיוחלת במלואה ולקונה את מקבץ הלקוחות הנרכש והליווי הנדרש מצד המוכר.
 
הסכם מכירה אידיאלי לשני הצדדים...
עבור המוכר זוהי עסקה של "פעם בחיים" - מוכרים רבים "יושבים על הגדר" שנים רבות, רוצים אך חוששים לבצע את המהלך. לפעמים מייצגים מעכבים את הליך המכירה יתר על המידה, מה שמביא לידי אובדן לקוחות עקב טיפול כושל ולפעמים אף לאובדן יכולת המימוש של הפרקטיקה בצורה ראויה ורווחית. בעניין זה יובהר כי יש בנמצא פער מהותי בין עסקה מבוצעת שעה בה המוכר עצמאי ובעל יכולת לנהל את העסקה והליווי המתחייב בגינה, לבין מצב בו חלילה וחס המוכר חלה ו/או אינו בין החיים – מה שמביא לידי עסקה מאולצת, כזו השלובה בזליגה קשה של לקוחות ולתמורה הנמוכה מהותית מזו המתאפשרת שעה בה המוכר בשליטה. עוד ניסיוננו מלמד כי רואה החשבון ו/או יועץ המס הממוצע נקשר עד מאוד למשרדו, ללקוחותיו ולפרקטיקה אותה בנה בעמל רב, כך שמטבע הדברים מתקשה הוא לקבל החלטה גורלית בדבר מכירת הפעילות והתנתקות מפרויקט חייו. משרדנו מודע ומכיר היטב את הקשיים הגלומים בהליך שכזה ומשכך יידע הוא לערוך עבור הצדדים הסכמי מכירה הלוקחים בחשבון את הצרכים הייחודיים למוכר, לרבות את הצורך המתעורר בחלק מהעסקאות לאפשר למוכר להמשיך ולפקוד את המשרד ואת הלקוחות, גם בשנים שלאחר השלמת עסקת המכירה והליווי המחויב במהלכו. הניסיון מלמד כי עבור מוכרים רבים, התמורה הכספית אינה בהכרח מספקת וכי למוכר, מעבר למרכיב המחיר, פרמטרים חשובים אחרים אותם מבקש הוא להבטיח בטרם יחתום על עסקת המכירה. כך לדוגמא, יתכנו מצבים בהם למוכר חשוב יהיה להבטיח כי הקונה ימשיך לתן ללקוחות הנרכשים שירות מעולה; כי עובדיו המסורים ימשיכו להיות מועסקים במקום העסק על ידי הרוכש; כי הרוכש ימשיך להפעיל את המשרד מתוך המושכר הנתון ועוד ועוד. גם מרכיבים אלו ועוד יידע משרדנו לקחת בחשבון עת יערוך הוא את ההסכם, הכל לטובת קידום והוצאה לפועל של עסקה הוגנת, שקופה וחוקית, כזו המתיישבת עם האינטרסים של שני הצדדים והשכל הישר.
 
משרדנו מייצג הן מוכרים והן קונים והלכה למעשה במרבית המקרים מייצג הוא את שני הצדדים יחדיו, מתוך מטרה להביא לידי הסכם הוגן הבא לשמור על שני הצדדים במידה שווה!

אנו עומדים לרשותך בכל שאלה: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054

לשיחת ייעוץ
חייגו 03-6109100

או השלימו את הפרטים הבאים

מידע מקצועי

מכירת 100% ממניות חברה בע”מ לצד שלישי

מדריך משפטי ליזם הישראלי: מכירת חברה בע”מ במלואה (100% מהמניות) היא מהלך משמעותי ומורכב עבור כל יזם. מדובר בעסקת מכר של “מפעל חיים” הדורשת תכנון קפדני, הבנה של ההשלכות המשפטיות-מסחריות וליווי מקצועי צמוד. במאמר זה נפרט את השלבים העיקריים במכירת חברה בע”מ, נבחן את מבנה העסקה (מכירת מניות לעומת מכירת נכסים) בהתמקדות בעסקת מניות, נדון בשיקולים המשפטיים המרכזיים (כגון התחייבויות, חוזים, עובדים, קניין רוחני, רגולציה, סודיות ואי-תחרות), נציג שיקולי מיסוי עיקריים למוכר (ובפרט מס רווח הון) ונסביר את חשיבות הליווי המשפטי והפיננסי. כמו כן, נתייחס לסוגיית

הקמת שותפות בין רואה חשבון ויועץ מס

על הגבלות העיסוק בחקיקה ובתקנות – איסור שותפות עם מי שאינו נמנה במקצוע, ומה כן ניתן לעשות

טיפים לקבלן משנה ערב חתימתו על הסכם עבודה עם הקבלן הראשי

במאמר זה נציג טיפים חיוניים לקבלן המשנה לפני שהוא חותם על הסכם עבודה, כולל סעיפים שכדאי לבדוק, נקודות משא ומתן חשובות והדרכים להימנע מסיכונים מיותרים.

הסעיפים החשובים בהסכם עבודה עם רו”ח על ידי פירמת ראיית חשבון

במאמר זה נפרט את הסעיפים המרכזיים והחשובים שצריכים להיכלל בהסכם עבודה עם רואה חשבון, תוך התייחסות להיבטים מקצועיים, משפטיים ואתיים.

מכירת מקבץ לקוחות, מוניטין או פרקטיקה - המדריך המלא

מכירת מקבץ לקוחות, מוניטין או פרקטיקה היא עסקה מורכבת, הדורשת תכנון משפטי ופיננסי קפדני. הצלחת העסקה תלויה בניהול נכון של התהליך, לרבות ליווי המוכר, חובת דיווח, הצגת העסקה ללקוחות והגדרת אחריות ברורה לכל צד.

תמורות בגין עסקת מכירת פרקטיקה - מה שוויה ומה יש להביא בחשבון?

במאמר זה נעסוק בשאלת שווי הפרקטיקה של רואי חשבון ויועצי מס, בפרמטרים המשפיעים עליו ובדגשים קריטיים להצלחת המהלך.

תביעה בגין הפרת חוזה

לאחר גיבוש אסטרטגיה משפטית ואיסוף ראיות, יש להחליט אם להגיש תביעה או לנסות לפתור את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט. לעיתים, פתרון מחוץ לערכאות יכול להיות מהיר, יעיל וזול יותר, אך יש לקחת בחשבון סיכונים כמו העלמת נכסים מצד המפר.

מתי כדאי למייצג למכור את הפרקטיקה?

מכירת פרקטיקה היא תהליך מורכב הדורש תכנון, זהירות והבנה עמוקה של השוק והלקוחות. התנהלת נכונה יכולה לתת למוכר את כל מבוקשו בצורה מדויקת וחכמה המאפשרת לו נחיתה קלה, בקצב שלו - על מסלול הפרישה ההדרגתית.

הסכם הפצה - מפתח לצמיחה עסקית

הסכם הפצה מקיף ומאוזן הוא כלי קריטי להצלחת מערך ההפצה ולשמירה על מערכת יחסים בריאה בין היצרן למפיץ. באמצעות הסכם מחושב ניתן להבטיח גדילה בשוק, שמירה על המותג והצלחה עסקית ארוכת טווח.

משפיעני רשת - התקשרות חוזית מקיפה מול הסוכן

התקשרות עם סוכן מקצועי יכולה להוות צעד חכם ומשמעותי, אך לפני כל מומלץ לדאוג לחוזה מקיף ומקצועי מול הסוכן.

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים
אני מאשר/ת בזאת לדורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים והודעות, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור שבועי ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י לחיצה על מקש "הסרה" בכל דיוור שיישלח.