הסופר הנודע יהודה עמיחי, כתב מזמן כי "מן המקום שבו אנו צודקים לא יצמחו לעולם פרחים באביב",
וזאת כמשל לכך כי האדם ה"צודק" משלם מחיר שייתכן שהיה ניתן למנוע על ידי משא ומתן והתפשרות של שני הצדדים המתקיימת בתהליך הגישור.
הליך הגישור, כמוהו גם הבוררות, מוסדרים כיום בחוק ובתי המשפט נוטים להשתמש בהם באופן תדיר - דוגמא לכך היא חובת הגישור הקיימת היום בחוק לזוגות המעוניינים להתגרש. הגישור הוא הליך שבו נועד מגשר עם בעלי הדין כדי להביאם לידי הסכמה על יישוב הסכסוך בין היתר על ידי בירור הנושאים שבמחלוקת, גילוי מידע הדרוש בקשר לסכסוך והצעת אפשרויות לפתרונו, כלומר מטרתו של הגישור הוא לייתר את הדיון המשפטי הסבוך כדי לאפשר לצדדים לחסוך זמן וממון יקר. עם זאת יש לציין כי ישנם מצבים שהגישור אינו אפשרי, בעיקר בענייני תאונות דרכים וכן בתיקים בהם ניתן להגיש תביעה בסדר דין מקוצר.
גישור הוא בעצם הליך פתרון סכסוכים בין פרטים בחברה, ובין פרטים לגופים או גופים לגופים, מחוץ לכותלי בית המשפט על כל הכרוך בכך, דהיינו המגשר אינו מחויב לפעול על פי סדרי הדין וקבילות הראיות כשם שבית המשפט מחויב לפעול על פיהם. מטרת הגישור היא לסיים את ההליך באופן המהיר והטוב יותר לשני הצדדים, באופן שניתן יהיה להפחית את הנזק לשני הצדדים, בניגוד לבית המשפט אשר בדרך כלל מכריע באופן "שפוגע" יותר בצד מסוים, דהיינו ישנו מנצח ומפסיד. בגישור לעומת זאת המטרה היא ששני הצדדים יוותרו מנצחים. הליך הגישור הוא ההליך המומלץ לאנשים שנמצאים בסכסוך ורוצים להימנע מהבירוקרטיה והעלויות הכבדות של בתי המשפט. ניתן לפנות להליך גישור בכל שלב של הסכסוך, כל זמן שלא ניתנה הכרעה על ידי בית המשפט. צדדים שיש ביניהם סכסוך יכולים לפנות למגשר מיד כשמתגלה הסכסוך (ביחד או לחוד) ואפילו לאחר שהחלו הליכים בבית משפט עם עורכי דין. מערכת המשפט בישראל עושה גם היא שימוש נרחב בהליכי גישור בתיקים שונים. בית המשפט מפנה למהו"ת (מפגש היכרות ותאום) כמעט בכל תיק שמגיע לבית המשפט וסכום התביעה בו עולה על 75,000 ש"ח.
הגישור מתחיל בדרך כלל בשיחה משותפת של הצדדים בה כל אחד אומר את דעתו ומציג את זווית הראייה שלו על הסכסוך. הליך הגישור מתנהל באמצעות שיחות משותפות של הצדדים עם המגשר, ומשיחות נפרדות של כל אחד מהצדדים עם המגשר בנפרד. לאחר השיחה המשותפת עוברים הצדדים לפגישות נפרדות עם המגשר בהם הם יכולים לומר את הדברים האישיים אשר הם לא רוצים או יכולים לומר ליד הצד האחר. לאחר השיחות הנפרדות מתקיימת בדרך כלל שיחה משותפת נוספת בה מנסה המגשר לגשר בין עמדות הצדדים ולראות ולהבין את זווית הראייה של הצד השני. חשוב לציין כי ניתן להשתמש בגישור כמעט בכל תחום שיש בו סכסוך. תפקידו של המגשר הוא לייצר שיח בין הצדדים שנמצאים בסכסוך. מכאן שכישוריו של המגשר הם בעיקר ביכולת שלו לייצר תקשורת ופחות בהבנה שלו בנושאי הסכסוך, עם זאת להבנתו של המגשר יכולה להיות לעיתים חשיבות מכרעת, לפיכך מומלץ לבחור מגשר בעל ידע וניסיון חיים אשר יידע לפתור את המחלוקת בצורה הטובה ביותר שתיטיב עם שני הצדדים.
למשרדנו המורכב מ-75 עורכי דין, כלכלנים ורו"ח, מחלקת בוררות וגישור - המחלקה מנוהלת על ידי עורך דין נוטריון ומגשר אלי קולס, ששימש בשתי קדנציות כחבר כנסת בכנסת ישראל, כיו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת ישראל. עו"ד קולס הינו מומחה בעל שם בתחום הבוררות, ובעל ידע וותק רב בתחומי סכסוך רבים. יתרה מזאת, על צוות המשרד נמנים שורה ארוכה של עו"ד, רו"ח וכלכלנים יוצאי משרד המשפטים ורשויות המס ואלה, ככל שנדרש, עומדים לטובת ניהול הליך בוררות מקצועי ומדויק, בניהול עו"ד אלי קולס. במשרדנו, עורכי הדין דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן ושות', באמצעות מומחה לגישור - עו"ד אלי קולס, ח"כ לשעבר ויו"ר וועדת חוקה חוק ומשפט, ניתנים שירותי גישור איכותיים. נשמח באם תפנו למשרדנו לטובת ניהול הליך של גישור, כאמור.
אנו עומדים לרשותך בכל שאלה: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054