אם הינך בעלים/מנכ"ל של מפעל תעשייתי קטן עד בינוני, המתנהל עם מחלקת כספים והנהלת חשבונות בסיסית בלבד, אך מרגיש צורך חיוני בפיתוח כלים ודוחות ניהוליים שיאפשרו לך:
לנתח ולהבין לעומק את התוצאות המוצגות בדו"חות הכספיים והמגמות העיקריות שהשפיעו עליהן;
לבצע אופטימיזציה בהקצאת משאבי החברה;
לגבש תוכנית התייעלות וחיסכון בהוצאות;
לבנות תוכנית עבודה ותקציב שנתיים;
לתכנן את צעדיך הבאים מתוך הסתכלות מערכתית וארוכת טווח;
במטרה לשפר את ביצועי החברה ולמקסם את רווחיותה, אנחנו הכתובת להשגת המטרה!
משרדנו מתמחה במתן ייעוץ וליווי כלכלי בכל תחומי הכספים והכלכלה ובהקמת מחלקות כלכליות מהיסוד לרבות יצירת התשתית המחשובית והאנושית להפעלתן (כולל הטמעה במערכות ERP), וכל זאת ע"י רווית ברקוביץ M.B.A, בוגרת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים, שניהם בהצטיינות מטעם אוניברסיטת חיפה.
לרווית ותק וניסיון של כ-20 שנים בתעשייה, במהלכן כיהנה כמנהלת מחלקות כלכליות וכסמנכ"לית פיתוח עסקי בשתי חברות מזון גדולות ומובילות בתחומן, "פרוטרום" ו-"זוגלובק". במסגרת זו צברה רווית ניסיון רב וידע מקצועי מעמיק במגוון נושאים בתחומי הכספים והכלכלה, ופיתחה מיומנות בגיבוש מודלים כלכליים מתקדמים לניתוח פעילות החברה ובהטמעת שיטות ונהלי עבודה חדשים המשמשים ככלי בידי מנהלי החברה לשליטה ובקרה על תוצאות הפעילות השוטפת בהווה ולגיבוש תוכניות עבודה וקבלת החלטות אסטרטגיות מושכלות בעתיד.
בנוסף כיהנה רווית במשך 3 שנים כ-Manager בתחום ה-Cooperate Finance (מימון תאגידי) בחברת הייעוץ של פירמת ראיית החשבון הבינלאומית BDO זיו האפט, וייעצה לעשרות לקוחות במגוון סוגיות כלכליות ופיננסיות.
בין הנושאים העיקריים הנכללים בסל שירותי הייעוץ נמנים:
ניהול ובקרת מלאי.
אפיון ובניית עצי מוצר.
גיבוש מודל תמחירי והגדרת מפתחות העמסה לכיסוי ההוצאות הקבועות.
בניית תקציב שנתי והגדרת יעדי עבודה לכול מחלקה.
ניסוח סט דוחות כלכליים/ניהוליים חודשיים, המותאמים בסוף כול רבעון/חציון לרווח המוצג בדוחות הכספיים, במטרה לאפשר להנהלת החברה לנתח ולהבין לעומק את המגמות שהשפיעו את התוצאה הסופית ובניהם:
ü דוחות ריווחיות בחתכים שונים: לקוחות, סוגי פרוייקטים, מגזרי פעילות וכד'.
ü דוח בקרה תקציבית (תוצאות בפועל מול תקציב).
ü דוח מלאי חומרי גלם עיקריים (20% מהפריטים המהווים 80% מהמלאי).
ניתוח כדאיות השקעה ברכישת ציוד חדש.
עריכת בדיקות היתכנות כלכלית לפרוייקטים/לקוחות חדשים.
בניית תוכנית התייעלות.
הטמעת שיטות ונהלי עבודה חדשים, בכל הקשור להתנהלות העובדים מול המחלקה הכלכלית והדרכת הנהלת החברה להשתמש בדוחות הניהוליים ככלי לשיפור הרווחיות, לתיכנון מהלכים עתידיים ולקבלת החלטות אסטרטגיות.
עריכת עבודות כלכליות מיוחדות ובניהן הערכות שווי ותוכניות עסקיות.
לימוד והכשרת עובד שכיר שיכהן בתפקיד כלכלן חברה (אופציונאלי) ויחליף את תפקיד היועץ החיצוני.
למי יש צורך במחלקה כלכלית או בדו"חות כלכליים?
החברה צמחה, נוספו פעילויות, מגוון המוצרים והלקוחות גדל ונתוני הדו"חות הכספיים כבר אינם מספיקים על מנת לנתח את מקורות הרווח והמגמות שהשפיעו על היווצרותו. - זה הזמן להתחיל לחשוב כלכלית!
בעלי מפעלים קטנים עד בינוניים הנמצאים בתהליכי צמיחה והתפתחות, נתקלים לעיתים קרובות בקשיים בהבנת ובניתוח תוצאות הדו"חות הכספיים ובזיהוי המגמות העיקריות שהובילו אליהן, והדבר מונע מהם מלהשתמש בדו"חות הכספיים ככלי ניהולי לקבלת החלטות אסטרטגיות מושכלות ולתכנון מהלכים עתידיים שמטרתם להוביל להתייעלות אופטימאלית ולמיקסום הרווח.
הסיבות העיקריות לכך הן:
הדו"חות הכספיים נערכים לרוב אחת לשנה בלבד.
הדו"חות הכספיים מציגים את מחזור המכירות והרווח של החברה מתוך הסתכלות על הפעילות כולה כ-"מקשה" אחת ובהתעלם מהשונות הקיימת בכל חברה בין הלקוחות, המוצרים, המגזרים ותחומי הפעילות השונים
הדו"חות הכספיים בוחנים את תוצאות הפעילות בדיעבד והכנתם מסתיימת לרוב כשישה חודשים לאחר תום התקופה הנמדדת.
על מנת לנסות להתגבר על בעיה זו, מנהלים רבים מנסים לפתח במסגרת פעילות מחלקת הנהלת החשבונות שלהם, שיטות ודרכים לניתוח הרווח הגלום במוצרים/הלקוחות השונים, אך האפקטיביות של דו"חות אלו נמוכה יחסית שכן הם לוקחים בחשבון (במקרה הטוב) את ההוצאות הישירות המיוחסות לכול מוצר/לקוח בלבד ומתעלמים מההוצאות הקבועות האחרות המיוחסות לתפעול, שיווק וניהול החברה (במקרים רבים גם ההוצאות הישירות, כגון שכר עבודה, נלקחות בחלקן, בהעדר עצי מוצר המייחסים הוצאות אלו באופן מובנה ואוטומטי לעלות המוצר).
זו הסיבה שהרווח הגולמי המצרפי הנגזר מדוחות אלו גבוה מהותית מהרווח המוצג בדו"חות הכספיים ולכן קיימת נטייה אצל מנהלים רבים להתייחס לרווח זה כנתון אינדיקטיבי בלבד.
הדו"חות הכלכליים מתגברים על חסרונות אלו ומציגים את הרווח הגלום בפעילות החברה בהתפלגות לחתכים שונים - לקוחות, מוצרים, אזורים גאוגרפיים - תוך שימוש במאזני הבוחן החודשיים של החברה ובמפתחות ההעמסה המתאימים כאשר בסוף כול רבעון/חציון מתבצעת התאמה של הרווח המצרפי המוצג בדו"חות הכלכליים לרווח המוצג בדו"חות הכספיים.
באופן כזה יכולה הנהלת החברה להסתמך על הדו"חות הכלכליים ככלי לזיהוי מגמות, הפקת לקחים, שינוי מדיניות וגיבוש תוכנית פעולה עתידית, וכל זאת במטרה להביא למיקסום הרווח ולניצול אופטימאלי של משאבי החברה.
לחיזוק הטיעון המשפטי ולנימוק גובה הפיצוי הנדרש, עורכי דין רבים בוחרים בתיקים מסוג זה להסתייע בחוות דעת כלכלית, המציגה את ראשי הנזק השונים ומנתחת את האומדן הכספי של כול אחד מהם...
החברה צמחה, נוספו פעילויות, מגוון המוצרים והלקוחות גדל ונתוני הדוחות הכספיים כבר אינם מספיקים על מנת לנתח את מקורות הרווח והמגמות שהשפיעו על היווצרותו - זה הזמן להתחיל לחשוב כלכלית!
בנק עסקאות הוא ריכוז של העסקאות שבוצעו בחשבון העסק שלך וכוללים בתוכם עסקאות יוצאות או עסקאות נכנסות ובכך מאפשרים לך לבצע מעקב אודות מאזן ההכנסות וההוצאות שלך בחשבון העיסקי