תביעות ייצוגיות בגין הודעות ספאם
תובענה ייצוגית נועדה להגן על אינטרס היחיד שנפגע, דווקא באותם המקרים בהם הוא איננו טורח להגיש תביעה, אך קיים אינטרס ציבורי לאכיפת הוראות החוק שבגדרו באה התובענה הייצוגית, על מנת להרתיע מפני הפרת החוק ולמנוע שימוש לרעה בכוח הנתון בידי גופים בעלי עוצמה כלכלית מרובה.
לאחרונה הולכות וגדלות הבקשות לאשר תובענות ייצוגיות בגין משלוח הודעות ספאם. למעשה בקשות מסוג זה נהפכו לעניין שבשגרה בבתי המשפט. כך למשל במקרה שארע לאחרונה בו אושרה תביעה כייצוגית בבית משפט השלום בת"א, נקבע במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים כי 750 התובעים (הצרכנים) שקיבלו הודעות פרסומיות שלא כחוק מחברת "ריבוק", יקבלו פיצוי בסך של 75 שקל כל אחד.
עוד התחייבה חברת "ריבוק", במסגרת הסכם הפשרה, להקפיד על משלוח הודעות ספאם כחוק, כלומר למי שנרשם במאגריה ובהן תאפשר לנמענים להסיר את שמם מרשימת התפוצה באופן שבו נשלחה ההודעה (כלומר בהודעת טקסט חוזרת). בכדי להדגיש כי יש תוקף ענייני וממשי לזיכוי האמור הצהירה החברה כי בחנות שלה קיימים מוצרים שונים שעלותם נמוכה מ-75 שקל, כך שהצרכנים יוכלו לממש את ההטבה מבלי להוסיף תשלום נוסף. עוד נקבע כי במקרה שהזכאים לפיצוי לא יממשו אותו - תוך 12 חודשים יועבר הסכום לתרומה לעמותה. סך הפיצוי יעמוד על 56,400 שקל לצרכנים, 3,000 שקל לתובעת ועוד 15 אלף שקל בגין שכ"ט עבור עורכי דינה.
הסכם פשרה כפיצוי אמיתי
יש לשים לב שבמקרים רבים במסגרת פשרות בבקשה להכרה בתביעה כייצוגית, נוצר מצב שבו צרכנים מקבלים פיצוי סמלי שכדי לממש אותו הם נדרשים לרכוש בסכומים גבוהים יותר ממוצריה של החברה הנתבעת כך שמי שיוצא נשכר בסופו של דבר היא החברה עצמה. לכן חשוב כי המייצג בתביעות אלה יהיה ער לכך ויכוון את הסכם הפשרה לפיצוי אמיתי עבור לקוחותיו כך שהסכם הפשרה לא ייטיב רק עם החברה המפרה. משרדנו, הפועל בכל הארץ, מורכב מעורכי דין מומחים בתחום תובענות ייצוגיות. בשנים האחרונות משרדנו פועל נמרצות לטובת ייצוגם הן תובעים והן של נתבעים בתובענות מסוג זה. במידה ואתה נדרש לייצוג משפטי פנה אלינו לקבלת טיפול מקצועי ומסור.
צור עמנו קשר לטובת טיפול מיידי בעניינך!