24/10/2019
במהלך שנת המס חלים אירועים שבגינם ייתכן ומגיע לכם החזרי מס - החזר המס נוצר לא "באשמת מישהו", אלא בקרות אירועים בלתי צפויים בשונה ממה שדווח בטופס 101 בתחילת השנה או שכלל לא דווח. לרוב המעסיק מחשב את המס הנכון על פי הנתונים שהעובד השכיר מסר בטופס 101, אבל אם הנתונים שגויים? ייתכן ומגיע החזר!
ישנם שכירים רבים החוששים "להעיר את הדב" ולבקש החזרים – טעות בידם. רשות המיסים מחזירה כל מס ששולם ביתר וכדי לממש את הזכות להחזר מס יש להגיש דו"ח בתוך 6 שנים מתום שנת המס שבגינה שולם מס ביתר. לדוגמה: בקשה להחזר מס בגין שנת המס 2012, ניתן להגיש עד ליום 31/12/2018. ייעוץ מקצועי בתחום הינו חשוב ביותר על מנת להימנע ממצב בו "בא לברך ויצא מקלל" כלומר במקום קבלת החזר, תדרש לשלם עוד מס. לכן, עם ייעוץ מקצועי כשלנו אין כל חשש להגיש בקשה להחזר מס לאחר בדיקה אמינה ואימות הנתונים.
אז מה נדרש בעצם?
1. אישורים על הכנסותיך והכנסות בן/בת זוגך מכל המקורות;
2. אישורים על זכאות להטבות מס;
להלן מקצת המצבים היכולים להביא להחזר מס:
-
עבודה לא רציפה / החלפת מקום עבודה.
-
תקופת אבטלה.
-
לידה.
-
שכיר שעבד בחו"ל אצל מעסיק ישראלי.
-
תשלום מזונות / משפחה חד הורית.
-
-
חייל משוחרר.
-
תושב בישוב מזכה.
-
סיום תואר אקדמי.
-
-
פעילות בבורסה / הפסדים שמומשו או ניכוי מס במקור ביתר.
-
שינוי מצב משפחתי.
-
תיאום מס לא מדוייק.
-
ילד נטול יכולת / לקוי למידה.
-
אחזקה של קרוב משפחה במוסד.
-
בעיות רפואיות קשות.
-
תרומות.
-
פיצויים ופרישה מהעבודה – הטבות לפי תיקון 190 "קיבוע זכויות"
לפורשים לגמלאות מומלץ לקבל ייעוץ לפני מילוי טופסי 161 למיניהם לפני הפרישה הסופית, מאחר וקיבוע זכויות (161 ד') הינו בלתי הפיך - מילוי שגוי עלול להוות בכיה לדורות.