מאת:

האמנה בין ממשלת טאיוואן לבין ממשלת מדינת ישראל בדבר מניעת מסי כפל ומניעת התחמקות ממסים בזיקה למסים על הכנסה.
 
הסכם בין המשרד הכלכלי והתרבותי של ישראל בטייפיי לבין המשרד הכלכלי והתרבותי של טיפיי בתל אביב בדבר מניעת מסי כפל ומניעת התחמקות ממסים בזיקה למסים על הכנסה
 
המשרד הכלכלי והתרבותי של ישראל בטייפיי והמשרד הכלכלי והתרבותי של טיפיי בתל אביב,
 
ברצותם לעשות הסכם למניעת מסי כפל ולמניעת התחמקות ממסים על הכנסה,
 
הסכימו לאמור:
 
סעיף 1: בני אדם נדונים
 
הסכם זה יחול על בני אדם שהם תושבי שטח אחד או שניהם.
 
סעיף 2: המסים הנידונים
 
1.     הסכם זה יחול לגבי מסים על הכנסה המוטלים מטעם שטח או מטעם הרשויות המקומיות שלו, ללא התחשבות באופן הטלתם.
 
2.     כמסים על הכנסה ייחשבו כל המסים המוטלים על כל ההכנסה, או על רכיבי הכנסה, לרבות מסים על רווחים מהעברת מטלטלין או מקרקעין, מסים על סך כל השכר והמשכורות המשתלמים ע"י מיזמים, וכן מסים על רווחי הון.
 
3.     המסים הקיימים שעליהם יחול הסכם זה הם בעיקר:
 
(א) בשטח שבו מוחל חוק המיסוי המנוהל ע"י סוכנות המיסוי, משרד האוצר, טייפיי:
(i)     מס ההכנסה למיזמים למטרות רווח;
(ii)     מס ההכנסה המשולב ליחידים;
(iii)     מס ההכנסה הבסיסי;
 
(ב) בשטח שבו מוחל חוק המיסוי המנוהל ע"י משרד האוצר הישראלי:
(i)     מס ההכנסה ומס החברות (כולל מס על רווחי הון);
(ii)     המס המוטל על רווחים מהעברת מקרקעין לפי חוק מיסוי מקרקעין.
 
4.     כן יחול ההסכם על מסים זהים או דומים במהותם שיוטלו לאחר תאריך חתימתו של ההסכם, נוסף על המסים הקיימים או במקומם. הרשויות המוסמכות של השטחים יודיעו זו לזו על כל שינוי משמעותי שחל בדיני המסים של כל אחת מהן.
 
סעיף 3: הגדרות כלליות
 
1.     למטרות הסכם זה, אלא אם כן משתמע אחרת מן ההקשר:
 
(א)   המונח "שטח" פירושו השטח הנזכר בס"ק 3 (א) או 3 (ב) להסכם זה, לפי ההקשר, ו"השטח האחר" ו"שטחים" יפורשו בהתאם;
 
(ב) המונח "אדם" כולל יחיד, חברה וכל חבר בני אדם אחר;
 
(ג)  המונח "חברה" פירושו כל תאגיד או גוף הנחשב כתאגיד לצרכי מס;
 
(ד)    המונחים "מיזם של שטח" ו"מיזם של השטח האחר" פירושם, בהתאמה, מיזם המנוהל בידי תושב של שטח ומיזם המנוהל בידי תושב של השטח האחר;
 
(ה)    המונח "תעבורה בינלאומית" פירושו כל הובלה בספינה או בכלי טיס המופעלים בידי מיזם של שטח, למעט כאשר הספינה או כלי הטיס מופעלים אך ורק בין מקומות שבשטח האחר;
 
(ו)  המונח "רשות מוסמכת" פירושו:
 
(i)     בשטח שבו מוחל חוק המיסוי המנוהל ע"י סוכנות המיסוי, משרד האוצר, טייפיי, שר האוצר או נציגו המוסמך;
 
(ii)     בשטח שבו מוחל חוק המיסוי המנוהל ע"י משרד האוצר הישראלי, שר האוצר או נציגו המוסמך;
 
2.     לצורך יישום הוראות הסכם זה בכל עת ע"י שטח, כל מונח שלא הוגדר בו יפורש בהתאם למשמעות שניתנת לו באותה עת בחוקי אותו שטח למטרות המסים שההסכם חל עליהם, ולכל משמעות לפי דיני המס בני ההחלה של אותו שטח תהיה עדיפות על משמעות שניתנה למונח לפי חוקים אחרים של אותו שטח.
 
סעיף 4: תושב
 
1.     למטרות הסכם זה, המונח "תושב שטח" פירושו כל אדם אשר לפי דיני אותו שטח, נתון בו למס בשל מקום מושבו, מקום מגוריו, מקום ההתאגדות, מקום הניהול או כל מבחן אחר כיוצא באלה, וכולל גם את הרשות המנהלת את השטח, או כל יחידת משנה או רשות מקומית שלה. אולם מונח זה אינו כולל אדם החייב במס באותו שטח רק בזיקה להכנסה ממקורות באותו שטח.
 
2.     מקום שמטעמי הוראות ס"ק 1 יחיד הינו תושב שני השטחים, כי אז ייקבע מעמדו כלהלן:
 
(א)   יראוהו רק כתושב השטח שעמו קשריו האישיים הכלכליים הדוקים יותר (מרכז האינטרסים החיוניים);
 
(ב)    אם לא ניתן לקבוע באיזו שטח נמצא מרכז האינטרסים החיוניים שלו, יראוהו רק כתושב השטח שבו עומד לרשותו בית קבע;
 
(ג)    אם עומד לרשותו בית קבע בשני השטחים, או לא עומד לרשותו בית קבע באף אחד מהשטחים, יראוהו רק כתושב השטח שבו הוא נוהג לגור;
 
(ד)    אם הוא נוהג לגור בשני השטחים, או אף לא באחד מהם, הרשויות המוסמכות של השטחים יישבו את השאלה בהסכמה הדדית.
 
3.     מקום שמטעמי הוראות ס"ק 1 אדם שאינו יחיד הינו תושב שני השטחים, כי אז יראוהו רק כתושב השטח שבו נמצא מקום הניהול הממשי שלו.
 
סעיף 5: מוסד קבע
 
1.     למטרות הסכם זה, המונח "מוסד קבע" פירושו מקום עסקים קבוע שבאמצעותו מתנהלים עסקי המיזם, כולם או חלקם.
 
2.     המונח "מוסד קבע" כולל במיוחד:
(א) מקום הנהלה;
(ב) סניף;
(ג)  משרד;
(ד)  בית חרושת;
(ה) בית מלאכה; וכן
(ו)  מכרה, באר נפט או באר גז, מחצבה או כל מקום אחר להפקת משאבים טבעיים.
 
3.     אתר בנייה, פרויקט בנייה או התקנה או הרכבה, או פעילויות פיקוח הקשורות אליהם מהווים מוסד קבע רק אם הם נמשכים לפרק זמן של יותר מ-6 חודשים;
 
4.     מיזם של שטח ייראה כאילו יש לו מוסד קבע בשטח האחר אם:
 
(א)   הוא מנהל פעילויות פיקוח למשך יותר משישה חודשים בזיקה לאתר בנייה, פרויקט בנייה או התקנה או הרכבה המתנהלים בשטח האחר;
 
(ב)    הוא מעניק שירותים, כולל שירותי ייעוץ, באמצעות עובדים או כוח אדם אחר שהמיזם מעסיק למטרה זו, אבל רק מקום שפעילויות שזה טיבן נמשכות, לגבי אותו פרויקט או פרויקט קשור, לפרק זמן או פרקי זמן מצטברים של יותר מ-183 ימים בכל תקופה של שנים עשר חודשים.
 
5.     על אף ההוראות הקודמות של סעיף זה, המונח "מוסד קבע" יראוהו כאילו אינו כולל:
(א)   שימוש במתקנים אך ורק לצורכי אחסנה, תצוגה או מסירה של טובין או של סחורה השייכים למיזם;
(ב)    החזקת מלאי של טובין או של סחורה השייכים למיזם, אך ורק לצורכי אחסון, תצוגה או מסירה;
(ג)    החזקת מלאי של טובין או של סחורה השייכים למיזם, אך ורק לשם עיבודם בידי מיזם אחר;
(ד)    החזקת מקום עסקים קבוע אך ורק לשם רכישת טובין או סחורה, או לשם איסוף מידע, עבור המיזם;
(ה)    החזקת מקום עסקים קבוע אך ורק למטרות ביצוע, עבור המיזם, של כל פעילות אחרת שטיבה הכנה או עזר;
(ו)    החזקת מקום עסקים קבוע אך ורק לצורך צירוף כלשהו של פעילויות המאוזכרות בתת-ס"ק (א) עד (ה), ובלבד שהפעילות הכוללת של מקום העסקים הקבוע הנובעת מצירוף זה טיבה הכנה או עזר.
 
6.     על אף הוראות ס"ק 1 ו-2, מקום שאדם - שאינו סוכן בעל מעמד עצמאי שס"ק 6 חל עליו - פועל בשם מיזם, ויש לו סמכות בשטח לחתום על חוזים בשם המיזם והוא משתמש בה בקביעות, יראו את המיזם כאילו יש לו מוסד קבע באותו שטח ביחס לכל הפעילויות שאותו אדם מקבל על עצמו מטעם המיזם, אלא אם כן פעילויותיו של האדם האמור מוגבלות לאלה הנזכרות בס"ק 5, אשר אילו בוצעו ממקום עסקים קבוע, לא היו הופכות את מקום העסקים הקבוע הזה למוסד קבע לפי הוראות אותו ס"ק.
 
7.     מיזם לא ייראה כבעל מוסד קבע בשטח רק מפני שהוא מנהל עסקים באותו שטח באמצעות מתווך, עמיל כללי או כל סוכן אחר בעל מעמד בלתי תלוי, ובלבד שבני אדם אלה פועלים במהלך הרגיל של עסקיהם.
 
8.     העובדה שחברה שהיא תושבת שטח שולטת או נשלטת ע"י חברה שהיא תושבת השטח האחר, או שהיא מנהלת עסקים באותו שטח אחר (אם באמצעות מוסד קבע ואם בדרך אחרת), לא יהיה בה, כשלעצמה, כדי להקנות לחברה אחת מעמד של מוסד קבע של האחרת.
 
סעיף 6: הכנסה ממקרקעין
 
1.     הכנסה שמפיק תושב שטח ממקרקעין (לרבות הכנסה מחקלאות או ייעור) הנמצאים בשטח האחר, ניתן לחייבה במס באותו שטח אחר.
 
2.     למונח "מקרקעין" תהא המשמעות שיש לו לפי דיני השטח שבו נמצאים המקרקעין הנדונים. בכל מקרה, יכלול המונח נכסים הנלווים אל מקרקעין, משק חי וציוד המשמשים בחקלאות וייעור, זכויות שחלות עליהן הוראות החוק הכללי הדן במקרקעין, זכות ההנאה מפירות מקרקעין וזכויות לתשלומים משתנים או קבועים כתמורה בעד ניצול, או הזכות לנצל, מרבצי מחצבים, מקורות ואוצרות טבע אחרים; ספינות, אוניות וכלי טיס לא ייראו כמקרקעין.
 
3.     הוראות ס"ק 1 יחולו על הכנסה המופקת משימוש ישיר במקרקעין, מהשכרתם או משימוש בהם בכל דרך אחרת.
 
4.     הוראות ס"ק 1 ו-3 יחולו גם על הכנסה ממקרקעין של מיזם.
 
סעיף 7: רווחי עסקים
 
1.     רווחים של מיזם של שטח יהיו חייבים במס רק באותו שטח, אלא אם המיזם מנהל עסקים בשטח האחר באמצעות מוסד קבע הנמצא שם. אם המיזם מנהל עסקים כאמור לעיל, ניתן לחייב במס בשטח האחר את רווחי העסקים של המיזם, אולם רק אותו חלק מהם שניתן לייחסו לאותו מוסד קבע.
 
2.     בכפוף להוראות ס"ק 3, מקום שמיזם של שטח מנהל עסקים בשטח האחר באמצעות מוסד קבע הנמצא שם, ייחסו בכל שטח לאותו מוסד קבע את הרווחים שהיו צפויים לו אילו היה זה מיזם נבדל ונפרד העוסק בפעילויות זהות או דומות, בתנאים זהים או דומים, ומקיים קשרים באופן בלתי תלוי לחלוטין עם המיזם שהוא מוסד קבע שלו.
 
3.     בקביעת רווחי מוסד קבע, יותר ניכויין של הוצאות שהוצאו למטרות מוסד הקבע, לרבות הוצאות ניהול והוצאות מנהל כלליות שנצמחו כך, בין אם בשטח שבו נמצא מוסד הקבע או במקום אחר.
 
4.     במידה שהיה נהוג בשטח לקבוע את רווחי העסקים שיש לייחסם למוסד קבע על בסיס של ייחוס כלל רווחי העסקים של המיזם לחלקיו השונים, לא ימנע האמור בס"ק 2 מאותו שטחלקבוע את הרווחים החייבים מס לפי שיטת הייחוס הנהוגה בו; ואולם שיטת הייחוס שתאומץ תהיה כזאת שתוצאותיה יהיו תואמות את העקרונות הכלולים בסעיף זה.
 
5.     לא ייוחסו רווחי עסקים למוסד קבע מטעם זה בלבד שאותו מוסד קבע קנה טובין או סחורה בשביל המיזם.
 
6.     לעניין הס"ק הקודמים, ייקבע ייחוס רווחי העסקים למוסד קבע בהתאם לאותה שיטה מדי שנה בשנה, אלא אם כן יש סיבה טובה ומספקת לנהוג אחרת.
 
7.     מקום שנכללים ברווחי העסקים פריטי הכנסה הנידונים בנפרד בסעיפים אחרים של הסכם זה, כי אז לא יגרעו הוראות סעיף זה מהוראות אותם סעיפים.
 
סעיף 8: ספנות והובלה אווירית
 
1.     רווחים שמפיק מיזם של שטח מהפעלת ספינות או כלי טיס בתעבורה בינלאומית, ניתן יהיה לחייבם במס רק באותו שטח.
 
2.     למטרות סעיף זה, רווחים מהפעלת ספינות או כלי טיס בתעבורה בינלאומית יכללו:
 
(א)   רווחים מהשכרה מלאה (לפי זמן או מסע) על בסיס ספינה ריקה של ספינות או כלי טיס; וכן
 
(ב)    רווחים מהשימוש, התחזוקה או ההשכרה של מכולות וציוד קשור המשמשים להובלת טובין או סחורה;
 
מקום שהשכרה כאמור או שימוש, תחזוקה או השכרה כאמור, לפי המקרה, נלווים להפעלת הספינות או כלי הטיס בתעבורה בינלאומית.
 
3.     הוראות ס"ק 1 יחולו גם על רווחים הנובעים מהשתתפות בקרן, בעסק משותף או בסוכנות הפעלה בינלאומית, אבל רק במידה שהרווחים הנצמחים כך מיוחסים למשתתף יחסית לחלקו במיזם המשותף.
 
סעיף 9: מיזמים משולבים
 
1.     מקום
 
(א)   שמיזם של שטח משתתף, במישרין או בעקיפין, בניהול, בשליטה או בהון של מיזם של השטח האחר, או
 
(ב)    שאותם בני אדם משתתפים, במישרין או בעקיפין, בניהול, בשליטה או בהון של מיזם של שטח ושל מיזם של השטח האחר,
 
ובכל אחד מהמקרים נקבעו או הוטלו בין שני המיזמים, ביחסיהם המסחריים או הכספיים, תנאים שונים מאלה שהיו נקבעים בין מיזמים בלתי תלויים, הרי כל הרווחים שאלמלא התנאים הללו היו נצמחים לאחד המיזמים ובשל אותם תנאים לא נצמחו, מותר לכלול אותם ברווחי אותו מיזם ולהטיל עליהם מס בהתאם.
 
2.     מקום שרשות מוסמכת של שטח כולל ברווחי מיזם של אותו שטח - וממסה בהתאם - רווחים שעליהם חויב מיזם של השטח האחר במס באותו שטח אחר, והרווחים שנכללו כך הם רווחים שהיו נצמחים למיזם של השטח הנזכר ראשון לו היו התנאים בין שני המיזמים זהים לאלה שהיו נקבעים בין מיזמים עצמאיים, כי אז אותו שטח אחר יבצע התאמה נאותה בסכום המס שהוטל בה על רווחים אלה, אם נראה לאותו שטח אחר שההתאמה מוצדקת. בקביעת התאמה כאמור, תהיה התחשבות נאותה בהוראות האחרות של הסכם זה, והרשויות המוסמכת של השטחים תיוועצנה זו בזו לפי הצורך.
 
סעיף 10: דיבידנדים
 
1.     דיבידנדים ששילמה חברה שהיא תושבת שטח לתושב השטח האחר, ניתן לחייבם במס באותו שטח אחר.
 
2.     אולם ניתן לחייב במס דיבידנדים כאלה גם בשטח שבו נמצא מקום מושב החברה המשלמת, ולפי דיני אותו שטח, אולם אם בעל הזכות שביושר לדיבידנדים הוא תושב השטח האחר, המס שיוטל כך לא יעלה על 10 אחוזים מהסכום ברוטו של הדיבידנדים.
 
הרשויות המוסמכות של השטחים יישבו בהסכמה הדדית את אופן החלתן של מגבלות אלה.
 
ס"ק זה לא ישפיע על מיסוי החברה ביחס לרווחים שמהם משתלמים הדיבידנדים.
 
3.     המונח "דיבידנדים" בסעיף זה פירושו הכנסה ממניות, ממניות "הנאה" או מזכויות "הנאה", מניות במכרות, מניות מייסדים או זכויות אחרות, אשר אינן תביעות חוב, המשתתפות ברווחים, וכן הכנסה מזכויות אחרות בתאגיד הכפופות לאותו דין לעניין מסים כהכנסה ממניות, לפי דיני השטח שבו נמצא מושבה של החברה המבצעת את החלוקה.
 
4.     הוראות ס"ק 1 ו-2 לא יחולו אם בעל הזכות שביושר לדיבידנדים, בהיותו תושב שטח, מנהל עסקים בשטח האחר שבו נמצא מקום מושבה של החברה המשלמת את הדיבידנדים, באמצעות מוסד קבע הנמצא שם, או מבצע באותו שטח אחר שירותים אישיים של עצמאי מבסיס קבוע הנמצא שם, וזכות ההחזקה שבזיקה אליה משתלמים הדיבידנדים קשורה באופן ממשי באותו מוסד קבע או בסיס קבוע. במקרה כזה יחולו הוראות סעיף 7 או 14.
 
5.     מקום שחברה שהיא תושבת שטח מפיקה רווחים או הכנסה מהשטח האחר, לא יטיל שטח אחר זה מס על הדיבידנדים שמשלמת אותה חברה, אלא במידה שאותם דיבידנדים משתלמים לתושב של אותו שטח אחר או במידה שזכות ההחזקה שבזיקה אליה משתלמים הדיבידנדים קשורה באופן ממשי למוסד קבע או לבסיס קבוע הנמצא באותו שטח אחר, ולא תחייב את רווחיה הבלתי מחולקים של החברה במס על רווחים בלתי מחולקים של חברות, גם אם הדיבידנדים המשתלמים או הרווחים הבלתי מחולקים מורכבים, כולם או חלקם, מרווחים או מהכנסה שמקורם בשטח האחר כאמור.
 
סעיף 11: ריבית
 
1.     ריבית שמקורה בשטח והמשתלמת לתושב השטח האחר, ניתן לחייבה במס באותו שטח אחר.
 
2.     אף על פי כן, ניתן לחייב ריבית כאמור במס גם בשטח שבו מקורה ובהתאם לחוקי אותו שטח, אולם אם בעל הזכות שביושר לריבית הוא תושב השטח האחר, המס המוטל כך לא יעלה על:
 
(א)   7 אחוזים מהסכום ברוטו של הריבית הנצמחת בשטח והמשתלמת על כל הלוואה מכל סוג הניתנת ע"י בנק של השטח האחר.
 
(ב)    10 אחוזים מהסכום ברוטו של הריבית בכל המקרים האחרים.
 
הרשויות המוסמכות של השטחים יישבו בהסכמה הדדית את אופן החלתן של מגבלות אלה.
 
3.     על אף האמור בהוראות ס"ק 1 ו-2, ריבית הנצמחת בשטח תהיה פטורה ממס באותו שטח אם היא משתלמת:
 
(א)   לרשות המנהלת את השטח האחר או לרשות מקומית או לבנק המרכזי שלה, בזיקה לכל הלוואה, תביעת-חוב או אשראי שהעניק כל גוף כאמור;
 
(ב)    בזיקה להלוואה, תביעת-חוב או אשראי שהוענקו או בוטחו ע"י מוסד לביטוח או למימון עיסקאות סחר בינלאומי הנמצא בבעלות מלאה של השטח האחר או של הרשות המנהלת את השטח האחר.
 
4.     הוראות ס"ק 1 ו-2 לא יחולו אם ריבית הנצמחת בשטח משתלמת לתושב השטח האחר, והמקבל הוא בעל הזכות שביושר על הריבית, והריבית משתלמת ביחס להתחייבות הנובעת ממכירה באשראי, ע"י אותו תושב, של סחורה כלשהי או ציוד תעשייתי, מסחרי או מדעי כלשהו לתושב של השטח הנזכר ראשון. במקרה האמור יחולו הוראות סעיף 7.
 
5.     המונח "ריבית" בסעיף זה פירושו הכנסה מתביעות חוב מכל סוג, בין שהן מובטחות במשכנתא ובין אם לאו, בין שהן נושאות זכות להשתתף ברווחי החייב ובין אם לאו, ובמיוחד הכנסה מבטוחות ממשלתיות והכנסה משטרי חוב או מאיגרות חוב, לרבות פרמיות ופרסים הקשורים בבטוחות, שטרי חוב או איגרות חוב אלה. קנסות על איחור בתשלום לא ייראו כריבית לעניין סעיף זה.
 
6.     הוראות ס"ק 1 ו-2 לא יחולו אם בעל הזכות שביושר לריבית, בהיותו תושב שטח, מנהל עסקים בשטח האחר שבה נצמחת הריבית, באמצעות מוסד קבע הנמצא שם, או מבצע באותו שטח אחר שירותים אישיים של עצמאי מבסיס קבוע הנמצא שם, ותביעת החוב שבזיקה אליה משתלמת הריבית קשורה באופן ממשי למוסד קבע או לבסיס קבוע כאמור. במקרה כאמור יחולו הוראות סעיף 7 או סעיף 14.
 
7.     יראו ריבית כאילו מקורה בשטח, כאשר המשלם הוא תושב השטח אולם מקום שיש למשלם הריבית - בין אם הוא תושב שטח ובין אם לאו - מוסד קבע או בסיס קבוע בשטח אשר בקשר אליו נוצרה ההתחייבות בשלה משתלמת הריבית, ומוסד קבע או בסיס קבוע זה נושאים בנטל הריבית, יראו את הריבית כאילו מקורה בשטח שבו נמצאים מוסד הקבע או הבסיס הקבוע.
 
8.     מקום שמטעמי יחסים מיוחדים בין המשלם לבין בעל הזכות שביושר, או בין שניהם לבין אדם אחר, עולה סכום הריבית, בהתייחס לתביעת החוב שעליה הוא שולם, על הסכום שהמשלם והמקבל היו מסכימים עליו אילולא יחסים אלה, יחולו הוראות סעיף זה רק על הסכום הנזכר לאחרונה. במקרה כזה יישאר החלק העודף של התשלומים נתון למס בהתאם לדיניה של כל אחת מהשטחים, תוך התחשבות נאותה בהוראותיו האחרות של הסכם זה.
 
סעיף 12: תמלוגים
 
1.     תמלוגים שמקורם בשטח והמשתלמים לתושב השטח האחר, ניתן לחייבם במס באותו שטח אחר.
 
2.     ואולם, ניתן לחייב במס את התמלוגים גם בשטח שבו נצמחו, ובהתאם לחוקי אותו שטח, אך אם הבעלים שביושר של אותם תמלוגים הוא תושב השטח האחר, המס המוטל כך לא יעלה על 10 אחוזים מהסכום ברוטו של התמלוגים.
 
הרשויות המוסמכות של השטחים יישבו בהסכמה הדדית את אופן החלתה של מגבלה זו.
 
3.     המונח "תמלוגים" בסעיף זה פירושו תשלומים מסוג כלשהו המתקבלים כתמורה בעד שימוש או בעד הזכות לשימוש, בכל זכות יוצרים (כולל זכות יוצרים של יצירה ספרותית, אמנותית או סרטי קולנוע), כל פטנט, סימן מסחר, מדגם או דגם, תוכנית, נוסחה או תהליך סודיים, או בעד מידע הנוגע לניסיון תעשייתי, מסחרי או מדעי, או בעד השימוש או זכות להשתמש בשם אדם, בתמונתו או בכל זכות אישיות דומה אחרת.
 
4.     הוראות ס"ק 1 ו-2 לא יחולו אם בעל הזכות שביושר לתמלוגים, בהיותו תושב שטח, מנהל עסקים בשטח האחר שבה נמצא מקורם של התמלוגים באמצעות מוסד קבע הנמצא שם, או מבצע באותו שטח אחר שירותים אישיים של עצמאי מבסיס קבוע הנמצא שם, והזכות או הרכוש שבזיקה אליהם משתלמים התמלוגים קשורים בפועל לאותו מוסד קבע או בסיס קבוע. במקרה כזה יחולו הוראות סעיף 7 או 14.
 
5.     יראו תמלוגים כנצמחים בשטח כאשר המשלם הוא אותו שטח עצמה. אולם, מקום שיש למשלם התמלוגים, בין אם הוא תושב שטח ובין אם לאו, מוסד קבע או בסיס קבוע בשטח אשר בקשר אליהם נוצרה ההתחייבות בשלה משתלמים התמלוגים, ומוסד הקבע או הבסיס הקבוע האמורים נושאים בנטל התמלוגים, כי אז יראו את התמלוגים האמורים כנצמחים בשטח שבו נמצאים מוסד הקבע או הבסיס הקבוע.
 
6.     מקום שמחמת יחסים מיוחדים בין המשלם ובין בעל הזכות שביושר, או בין שניהם ובין אדם אחר, עולה סכום התמלוגים, ביחס לשימוש, לזכות או לידיעות שבעדם הם משתלמים, על הסכום שהמשלם ובעל הזכות שביושר היו מסכימים עליו אילולא יחסים אלה, יחולו הוראות סעיף זה רק על הסכום הנזכר לאחרונה. במקרה כזה יישאר החלק העודף של התשלומים חייב במס בהתאם לדיניה של כל שטח, תוך התחשבות נאותה בהוראותיה האחרות של הסכם זה.
 
סעיף 13: רווחי הון
 
1.     רווחים שהפיק תושב של שטח מהעברת מקרקעין, הנזכרים בסעיף 6 והנמצאים בשטח האחר, או מהעברה של כל אופציה או זכות דומה לרכוש מקרקעין כאמור, ניתן לחייבם במס באותו שטח אחר.
 
2.     רווחים שהפיק תושב שטח מהעברת מניות, או זכות דומה אחרת מכל סוג, שלפחות 50 אחוזים מערכן נובעים במישרין או בעקיפין ממקרקעין הנמצאים בשטח האחר, ניתן למסותם באותו שטח אחר.
 
3.     רווחים מהעברת מטלטלין המהווים חלק מנכסי העסק של מוסד קבע אשר יש למיזם של שטח בשטח האחר, או מטלטלין המהווים חלק מנכסי העסק של מוסד קבע אשר יש למיזם של שטח בשטח האחר למטרות ביצוע שירותים אישיים של עצמאי, כולל רווחים כאמור מהעברת אותו מוסד קבע (לבדו או עם כל המיזם), ניתן לחייבם במס באותו שטח אחר.
 
4.     רווחים שהפיק תושב שטח מהעברת אוניות או כלי טיס המופעלים בתעבורה הבינלאומית או מטלטלין השייכים להפעלת אוניות או כלי טיס כאמור, יהיו חייבים במס רק באותו שטח.
 
5.     רווחים שהפיק תושב שטח מהעברת כל נכס, זולת אלה המאוזכרים בס"ק 1, 2, 3 ו-4, יהיו חייבים במס רק בשטח שהמעביר הוא תושבו, אם אותו תושב הוא בעל הזכות שביושר של רווחי ההון האמורים.
 
סעיף 14: שירותים אישיים של עצמאי
 
1.     הכנסה שמפיק אדם שהוא תושב שטח ביחס לביצוע שירותים מקצועיים או מפעילויות אחרות בעלות אופי עצמאי, תהיה חייבת במס רק באותו שטח, למעט בנסיבות הבאות, שבהן ניתן לחייב את ההכנסה במס בשטח האחר:
 
(i)      אם עומד לרשותו באופן סדיר בסיס קבוע בשטח האחר לצורך ביצוע פעילויותיו; במקרה זה, רק את חלק ההכנסה שניתן לייחס לאותו בסיס קבוע ניתן לחייב במס באותו שטח; או
 
(ii)     אם שהותו בשטח האחר היא לפרק זמן או לפרקי זמן מצטברים של 183 ימים או יותר בכל תקופה של שנים עשר חודשים; במקרה זה, רק את חלק ההכנסה שנצמח מפעילויותיו המבוצעות באותו שטח אחר ניתן לחייב במס באותו שטח.
 
2.     המונח "שירותים מקצועיים" כולל, במיוחד, פעילויות עצמאיות בשטחי המדע, הספרות, האמנות, החינוך או ההוראה, וכן פעילויות עצמאיות של רופאים, עורכי דין, מהנדסים, אדריכלים, רופאי שיניים ורואי חשבון.
 
סעיף 15: הכנסה מעבודה
 
1.     בכפוף להוראות סעיפים 16, 18, 19 ו-20, משכורות, שכר עבודה וגמול דומה אחר שהופקו על ידי תושב שטח תמורת עבודה, יהיו חייבים במס רק באותו שטח, אלא אם כן העבודה מבוצעת בשטח האחר. בוצעה העבודה כאמור, ניתן לחייב במס את הגמול שנצמח ממנה באותו שטח אחר.
 
2.     על אף הוראות ס"ק 1, גמול המופק ע"י תושב שטח תמורת עבודה המבוצעת בשטח האחר, יהיה חייב במס רק בשטח הנזכר ראשון אם:
 
(i)      המקבל שוהה בשטח האחר תקופה או תקופות שאינן עולות יחד על 183 ימים בכל תקופה של שנים עשר חודשים המתחילה או מסתיימת בשנת הלוח שבה מדובר; וכן
 
(ii)     הגמול משתלם על ידי מעביד שאינו תושב השטח האחר, או מטעמו; וכן
 
(iii)    הנושא בנטל תשלום הגמול אינו מוסד קבע שיש למעביד בשטח האחר.
 
3.     על אף ההוראות הקודמות של סעיף זה, גמול המופק ביחס לעבודה שבוצעה על סיפון אוניה או כלי טיס המופעלים בתעבורה בינלאומית ע"י מיזם של שטח, ניתן לחייב במס באותו שטח.
 
סעיף 16: שכר חברי הנהלה
 
שכר חברי הנהלה ותשלומים דומים אחרים שהפיק תושב שטח בתוקף תפקידו כחבר מועצת המנהלים או כל מועצה של חברה שהיא תושבת השטח האחר, ניתן לחייבם במס באותו שטח אחר.
 
סעיף 17: אמנים וספורטאים
 
1.     על אף הוראות סעיפים 14 ו-15, הכנסה שהפיק תושב שטח כבדרן, כגון אמן תיאטרון, קולנוע, רדיו או טלוויזיה, או כמוסיקאי, או כספורטאי, מפעילויותיו האישיות בתור שכזה, שבוצעו בשטח האחר, ניתן לחייבה במס באותו שטח אחר.
 
2.     מקום שהכנסה ביחס לפעילויות אישיות שבוצעו בידי בדרן או ספורטאי בתור שכזה נצמחה לא לאותו בדרן או ספורטאי עצמו אלא לאדם אחר, ניתן לחייב הכנסה זו במס, על אף הוראות סעיפים 7, 14 ו-15, בשטח שבו מבוצעות פעילויותיו של הבדרן או הספורטאי.
 
3.     הוראות ס"ק 1 ו-2 לא יחולו על הכנסה הנצמחת מפעילויות המבוצעות בשטח ע"י אמנים או ספורטאים אם הביקור באותו שטח ממומן כולו, או בחלקו העיקרי, ע"י קרנות ציבוריות של אחת הרשויות המנהלות את השטח או שתיהן, או כל יחידת משנה או רשות מקומית שלהן. במקרה כזה ניתן תהיה ההכנסה חייבת במס בהתאם להוראות סעיפים 7, 14 ו-15, הכול לפי העניין.
 
סעיף 18: קצבאות
 
1.     בכפוף להוראות ס"ק (2) לסעיף 19, קצבאות, גמול דומה אחר ששולמו לתושב של שטח תמורת עבודה בעבר, ניתן לחייבם במס רק באותו שטח.
 
2.     על אף הוראות ס"ק 1, קצבאות ותשלומים דומים אחרים המשתלמים מכוח חקיקה לביטוח סוציאלי של שטח יהיו חייבים במס רק באותו שטח.
 
סעיף 19: שירות ציבורי
 
1      (א)    משכורות, שכר עבודה וגמול דומה אחר, למעט קצבה, ששולמו בידי רשות המנהלת שטח, או כל יחידת משנה או רשות מקומית שלה, ליחיד, בעד שירותים שניתנו לאותה רשות מנהלת או יחידת משנה או רשות מקומית, יהיו חייבים במס רק באותו שטח.
 
(ב)     ואולם, ניתן לחייב במס משכורות, שכר עבודה וגמול דומה אחר כאמור רק בשטח האחר אם השירותים ניתנים באותו שטח והיחיד הוא תושב אותו שטח, והוא:
(i)      אזרח של אותו שטח; או
(ii)     לא היה לתושב של אותו שטח אך ורק לשם מתן השירותים.
 
2.     (א)    כל קצבה המשולמת בידי רשות המנהלת שטח או כל יחידת משנה או רשות מקומית שלה, או מתוך קרנות שנוצרו על ידיהן, ליחיד, בעד שירותים שניתנו לאותה רשות מנהלת או יחידת משנה או רשות מקומית, תהיה חייבת במס רק באותו שטח.
 
(ב)     ואולם, ניתן יהיה לחייב במס קצבה כזו רק בשטח האחר אם היחיד הוא תושב ואזרח של אותו שטח.
 
3.     הוראות סעיפים 15, 16, 17 ו-18 יחולו על משכורות, שכר עבודה וגמול דומה אחר ועל קצבאות, בעד שירותים שניתנו בקשר עם עסק המתנהל בידי רשות המנהלת שטח או כל יחידת משנה או רשות מקומית שלה.
 
סעיף 20: פרופסורים וחוקרים
 
1.     תושב שטח אשר לפי הזמנת אוניברסיטה, מכללה, בית ספר או מוסד דומה אחר, הנמצא בשטח האחר והמוכר ע"י הרשות המנהלת את השטח האחר, שוהה באופן זמני שאותו שטח אחר אך ורק למטרת הוראה, או עיסוק במחקר, או שניהם, במוסד חינוכי, לפרק זמן שלא יעלה על שנתיים מתאריך הגעתו הראשונה לאותו שטח אחר, יהיה פטור ממס באותו שטח אחר על גמולו תמורת הוראה או מחקר כאמור.
 
2.     הוראות ס"ק 1 לא יחולו על גמול כלשהו תמורת מחקר אם המחקר האמור מתבצע לא לטובת הציבור אלא לתועלתם הפרטית של אדם מסוים או בני אדם מסוימים.
 
סעיף 21: סטודנטים
 
תשלומים שסטודנט או חניך בעסק, שהינו או היה מיד לפני ביקורו בשטח תושב של השטח האחר, והוא שוהה בשטח הנזכר ראשון רק למטרות חינוכו או הכשרתו, מקבל למטרות קיומו, חינוכו או הכשרתו, לא יהיו חייבים במס באותו שטח, בתנאי שהתשלומים האמורים נצמחו ממקורות שמחוץ לאותו שטח.
 
סעיף 22: הכנסה אחרת
 
1.     פריטי הכנסה של תושב שטח, באשר הם נצמחים, אשר לא טופלו בסעיפים הקודמים של הסכם זה, יהיו חייבים במס רק באותו שטח.
 
2.     הוראות ס"ק 1 לא יחולו על הכנסה, שאיננה הכנסה ממקרקעין כהגדרתה בס"ק (2) לסעיף 6, אם מקבל ההכנסה האמורה, בהיותו תושב שטח, מנהל עסקים בשטח האחרת באמצעות מוסד קבע הנמצא בו, או מבצע באותו שטח אחר שירותים אישיים של עצמאי מבסיס קבוע הנמצא בו, והזכות או הרכוש שביחס אליהם משולמת ההכנסה קשורים באופן ממשי לאותו בסיס קבוע או מוסד קבע. במקרה זה יחולו הוראות סעיף 7 או סעיף 14 להסכם זה.
 
סעיף 23: ביטול מסי כפל
 
1.     במקרה של השטח הנזכר בס"ק 3 (א) לסעיף 2 להסכם זה יימנעו מסי כפל:
 
מקום שתושב אותו שטח מפיק הכנסה מהשטח האחר, סכום המס על אותה הכנסה המשולם בשטח הנזכר אחרון (אבל להוציא, במקרה של דיבידנד, מס המשולם ביחס לרווחים שמהם משתלמים הדיבידנדים) ובהתאם להוראות הסכם זה, ייזקף כניכוי מהמס המוטל בשטח הנזכר ראשון על אותו תושב. אולם סכום הזיכוי האמור לא יעלה סכום המס של השטח הנזכר ראשון על אותה ההכנסה ובהתאם לחוקי המיסוי ולתקנות המיסוי שלו.
 
2.     במקרה של השטח הנזכר בס"ק 3 (ב) לסעיף 2 להסכם זה יימנעו מסי כפל:
 
מקום שתושב אותו שטח מפיק הכנסה אשר, בהתאם להוראות הסכם זה, ניתן לחייב במס בשטח האחר, השטח הנזכר ראשון יתיר (בכפוף לדיני השטח הנזכר ראשון בנוגע להתרת זיכוי על מסי חוץ, אשר לא ישפיעו על העיקרון הכללי הכלול בס"ק זה), כניכוי מהמס על הכנסתו של אותו תושב, סכום השווה למס ההכנסה ששולם בשטח המתקשר הנזכר אחרון. אולם סכום הניכוי לא יעלה על אותו חלק ממס ההכנסה, כפי שחושב לפני מתן הזיכוי במס, אשר ניתן לייחס, לפי המקרה, להכנסה שניתן לחייב במס בשטח הנזכר אחרון.
 
סעיף 24: אי-אפליה
 
1.     אזרחי שטח לא יהיו כפופים בשטח האחר למסים או לכל דרישה הקשורה במסים, השונים או מכבידים יותר מהמסים ומהדרישות הקשורות בהם, שאזרחי אותו שטח אחר כפופים להם, או עלולים להיות כפופים להם באותן נסיבות, במיוחד בקשר לתושבות. על אף הוראות סעיף 1, הוראה זו תחול גם על בני אדם שאינם תושבי אחד השטחים או שניהם.
 
2.     המס על מוסד קבע שיש למיזם של שטח בשטח האחר לא יוטל באותו שטח אחר בצורה פחות נוחה מהמס המוטל על מיזמים של אותו שטח אחר העוסקים באותן פעילויות. הוראה זו לא תתפרש כמחייבת שטח להעניק לתושבי השטח האחר הטבות אישיות, הקלות או הנחות כלשהן למטרות מס, שהוא מעניק לתושביו - שלו מסיבות של מעמד אזרחי או חובות משפחה.
 
3.     למעט מקום שחלות הוראות ס"ק 1 לסעיף 9, ס"ק 8 לסעיף 11, או ס"ק 6 לסעיף 12, ריבית, תמלוגים, ותשלומים אחרים שמשלם מיזם של שטח לתושב של השטח האחר, יהיו, לעניין קביעת הרווחים החייבים במס של מיזם כאמור, ניתנים לניכוי לפי אותם תנאים כאילו שולמו לתושב של השטח הנזכר ראשון.
 
4.     מיזמים של שטח, שהבעלות או השליטה על הונם נתונים באופן מלא או חלקי, במישרין או בעקיפין, בידי תושב אחד או יותר של השטח האחר, לא יהיו כפופים בשטח הנזכר ראשון למיסוי או לכל דרישה הקשורה במיסוי שהם שונים או מכבידים יותר מהמיסוי ומהדרישות הקשורות בו, שמיזמים דומים אחרים של השטח הנזכר ראשון כפופים להם או עלולים להיות כפופים להם.
 
5.     הוראות סעיף זה יחולו על מסים שהם נושא הסכם זה.
 
סעיף 24: נוהל הסכמה הדדית
 
1.     מקום שאדם סבור שפעולותיו של אחד השטחים, או שניהם, גורמות או עתידות לגרום לו חיוב במס שלא בהתאם להוראות הסכם זה, רשאי הוא, בלי שים לב לתרופות הנתונות לו לפי הדין הפנימי של השטח, להביא את עניינו בפני הרשות המוסמכת של השטח שהוא תושבו, או אם המקרה בא בגדר ס"ק 1 לסעיף 24, של השטח שהוא אזרחו. יש להביא את העניין בתוך שלוש שנים מההודעה הראשונה על הפעולה שהביאה לידי חיוב במס שלא בהתאם להוראות ההסכם.
 
2.     אם ההתנגדות נראית לה מוצדקת, ואם אין באפשרותה להגיע לפתרון מספק בעצמה, תשתדל הרשות המוסמכת ליישב את העניין בהסכמה הדדית עם הרשות המוסמכת של השטח האחר, במגמה למנוע חיוב במס שאינו תואם את הוראות הסכם זה. כל הסכם שיושג ייושם על אף כל מגבלת זמן שבדין הפנימי של השטחים.
 
3.     הרשויות המוסמכות של השטחים ישתדלו ליישב בהסכמה הדדית כל קושי או ספק בדבר פירוש ההסכם או יישומו. הן רשאיות גם להיוועץ יחדיו לשם ביטול מסי כפל במקרים שלגביהם אין הוראות בהסכם זה.
 
4.     הרשויות המוסמכות של השטחים רשאיות להתקשר זו עם זו במישרין למטרות השגת הסכם כמשמעותו בסעיפים הקטנים הקודמים.
 
סעיף 25: חילופי מידע
 
1.     הרשויות המוסמכות של השטחים יחליפו ביניהן מידע ככל שיהיה דרוש לביצוע הוראות הסכם זה או החוקים הפנימיים הדנים במסים המכוסים ע"י הסכם זה, המוטלים מטעם השטחים, או יחידות המשנה או הרשויות המקומיות שלהם, במידה שהחיוב במס לפיהם אינו מנוגד להסכם. חילופי המידע אינם מוגבלים ע"י סעיף 1. כל מידע שקיבל שטח ייראה כסודי באותה מידה כמידע שהושג לפי דיניו הפנימיים של אותו שטח, ויגלו אותו רק לבני אדם או לרשויות (לרבות בתי משפט וגופים מינהליים) המעורבים בשומתם או בגבייתם של המסים הנדונים בהסכם זה, באכיפתם, בהעמדה לדין בשלהם או בהכרעה בערעורים בקשר למסים הנזכרים במשפט הראשון. בני האדם או הרשויות האמורים ישתמשו במידע רק למטרות האמורות. הם רשאים לגלות את המידע בהליכים משפטיים פומביים או בהחלטות שיפוטיות.
 
2.     אין לפרש את הוראות ס"ק 1 בשום מקרה כמטילות על שטח את ההתחייבות:
 
1.      לנקוט באמצעים מינהליים המנוגדים לחוקים ולנוהג המינהלי של אותו שטח או של השטח האחר;
 
2.      לספק מידע שאינו בר השגה לפי הדינים או במהלך הדברים הרגיל של המינהל באותו שטח או בשטח האחר;
 
3.      לספק מידע העשוי לגלות סוד מסחרי, עסקי, תעשייתי או מקצועי, או תהליך מסחרי, או מידע, אשר גילויים עשוי לעמוד בסתירה לתקנת הציבור.
 
סעיף 27: הגבלת הטבות
 
1.     על אף הוראותיו של כל סעיף אחר בהסכם זה, תושב שטח לא יקבל את ההטבה שבהנחה כלשהי או בפטור כלשהו ממס לפי הוראות הסכם זה מהשטח האחר אם המטרה העיקרית או אחת המטרות העיקריות של תושב כאמור או אדם הקשור לתושב כאמור הייתה לקבל את ההטבות שבהסכם.
 
2.     הסכם זה לא ימנע משטח להחיל את הדין הפנימי שלו על מניעת התחמקות ממס או השתמטות ממס.
 
3.     ההטבות לפי הסכם זה לא יוענקו לאדם שאינו בעל הזכות שביושר על פריט ההכנסה.
 
סעיף 28: כניסה לתוקף
 
1.     המשרד הכלכלי והתרבותי של ישראל בטייפיי והמשרד הכלכלי והתרבותי של טיפיי בתל אביב יודיעו זה לזה בכתב כי הנהלים הנדרשים ע"י הדין שלהם לכניסתו לתוקף של הסכם זה מולאו. ההסכם ייכנס לתוקף בתאריך קבלת ההודעה האחרונה. בתאריך זה, מזכר ההבנה בנוגע לפטור הדדי בזיקה למס הכנסה על מיזמי ספנות בין המשרד הכלכלי והתרבותי של ישראל בטייפיי לבין המשרד הכלכלי והתרבותי של טיפיי בתל אביב יחדל להיות בתוקף.
 
2.     הסכם זה יחול על הכנסה הנצמחת ב-1 בינואר בשנת הלוח שאחרי השנה שבה נכנסה ההסכם לתוקף, או אחרי יום זה.
 
סעיף 28: סיום
 
1.     הסכם זה יישאר בתוקף עד שהמשרד הכלכלי והתרבותי של ישראל בטייפיי או המשרד הכלכלי והתרבותי של טיפיי בתל אביב יביאו אותו לידי סיום. כל אחד מהם רשאי להביא את ההסכם לידי סיום ע"י מתן הודעה בכתב על סיום לפחות שישה חודשים לפני תום כל שנת לוח אחרי תום פרק זמן של חמש שנים מתאריך כניסתו לתוקף.
 
2.     הסכם זה יחדל להיות בתוקף על הכנסה הנצמחת ביום 1 בינואר בשנת הלוח שאחרי השנה שבה נמסרה הודעה כאמור, או אחרי יום זה.
 
ולראיה החתומים מטה, שהוסמכו לכך כדין, חתמו על הסכם זה.
 
נעשה בשני עותקים ב _________ ביום _________ב _________, שהוא יום __________ ____200, בשני עותקים בשפה האנגלית.
 
 

 

(  -  ) (  -  )
בשם המשרד הכלכלי והתרבותי
של טיפיי בתל אביב
בשם המשרד הכלכלי והתרבותי
של ישראל בטיפיי

 

 

 
 
נספח
 
במועד החתימה על ההסכם בדבר מניעת מסי כפל ומניעת התחמקות ממסים בזיקה למסים על הכנסה בין המשרד הכלכלי והתרבותי של טיפיי בתל אביב לבין המשרד הכלכלי והתרבותי של ישראל בטיפיי, הוסכם כי ההוראות הבאות יהוו חלק בלתי נפרד מן ההסכם:
 
1.     לס"ק 1 לסעיף 4
 
מובן כי כל עוד תושבים יחידים של שטח הנזכר בס"ק 3 (א) לסעיף 2 להסכם זה מחויבים במס רק ביחס להכנסה ממקורות באותו שטח, המונח "תושב שטח" כולל אדם החייב במס באותו שטח רק ביחס להכנסה ממקורות באותו שטח.
 
2.     לס"ק 3 לסעיף 7
 
מובן כי הוראות ס"ק זה אינן חלות על הוצאות שהיו מוכרות כניכוי אם מוסד הקבע היה מיזם נפרד של השטח שבו הוא נמצא.
 
3.     לסעיף 10
 
אם הסכם בדבר מניעת מסי כפל או פרוטוקול המתקן הסכם כאמור נחתם אחרי החתימה על הסכם זה בין השטח הנזכר בס"ק 3 (א) לסעיף 2 לבין שטח שלישי, שהוא חבר בארגון לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח (OECD) (להלן בס"ק זה ובס"ק 4 "ההסכם האחר"), והשטח המתקשר הנזכר ראשון פוטר דיבידנדים ממס או מפחית את שיעור המס על דיבידנדים מתחת ל-10 אחוז לפי ההסכם האחר, פטור או תעריף מופחת כאמור יחולו באופן אוטומטי, כאילו נקבעו בהסכם זה, בתוקף מתאריך כניסתן לתוקף של הוראות ההסכם האחר או מתאריך כניסתו לתוקף של הסכם זה, לפי המאוחר יותר.
 
הוראה זו תחול על דיבידנדים אם בעל הזכות שביושר לדיבידנדים יעמוד בדרישות לפטור או לתעריף מופחת הזהות לאלה של ההסכם האחר.
 
4.     לסעיף 12
 
אם, בהסכם האחר, השטח המתקשר הנזכר ראשון פוטר תמלוגים ממס או מפחית את שיעור המס על תמלוגים מתחת ל-10 אחוז לפי ההסכם האחר, פטור או תעריף מופחת כאמור יחולו באופן אוטומטי, כאילו נקבעו בהסכם זה, בתוקף מתאריך כניסתן לתוקף של הוראות ההסכם האחר או מתאריך כניסתו לתוקף של הסכם זה, לפי המאוחר יותר.
 
5.     לס"ק 1 לסעיף 14
 
אם הכנסה שמפיק אדם שהוא תושב שטח ביחס לביצוע שירותים מקצועיים או מפעילויות אחרות בעלות אופי עצמאי חייבת במס באותו שטח אחר, כי אז יותר ניכוין של הוצאות שנצמחו למטרות ביצוע השירותים האמורים בקביעת ההכנסה החייבת במס.
 
6.     הקלות במס
 
הקלות לפי הוראות הסכם זה לתושב שטח ע"י רשויות המס של השטח האחר יהיו מותנות בהצגת תעודת תושבות שבה תצוין ההכנסה הנוגעת בדבר, בחתימת רשויות המס של המדינה המתקשרת הנזכרת ראשונה.
 
7.     שותפויות
 
א)     הסכם זה לא ימנע משטח למסות שותפים תושבים על חלקם בהכנסה משותפות הנראית כתושבת השטח האחר.
 
ב)     כל שטח יתיר זיכוי על מס ששולם בשטח האחר בבזיקה להכנסה הנצמחת בשטח האחר גם אם אותה הכנסה נחשבת בשטח אחד להכנסה של שותפות ובשטח האחר להכנסה של השותפים.
 
נעשה ב _________ ביום _________ב _________, שהוא יום __________ ____200, בשני עותקים בשפה האנגלית.
 
 

(  -  ) (  -  )
בשם המשרד הכלכלי והתרבותי
של טיפיי בתל אביב
בשם המשרד הכלכלי והתרבותי
של ישראל בטיפיי
 

ההסכם נעשה ביום 24.12.2009 והוא בתוקף מיום 1.1.2010. התרגום של האמנה לעברית אינו התרגום הרשמי, ולכן אינו מחייב.

אנו עומדים לרשותך בכל שאלה: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054

לפגישה אישית
חייגו 03-6109100

או השלימו את הפרטים הבאים

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

1 ע"י 1 גולשים

עשוי לעניין אתכם

המלחמה מעודדת ישראלים להקים פעילות עסקית בחו"ל

מאת: אלי דורון, עו"ד

התנהלת נכונה, משפטית ומסחרית מתחייבת, שכן - בסיס משפטי איתן, בכל אחד מהמישורים המוזכרים במאמר ורבים נוספים, לרבות במישור המבנה התאגידי, הסכמים ועוד - יבטיחו התנהלות בריאה, שקופה וחוקית שתנטרל בעיות רבות העלולות להתעורר בעתיד.

הקמת חברות בחו"ל בתמיכה של חוות דעת משפטית

מאת: אלי דורון, עו"ד

מגמה - מלחמה חרבות ברזל מעודדת הקמת חברות בחול בתמיכה של חוות דעת משפטית. כל הפרטים במאמר>>

עורך דין בינלאומי - מדריך להקמת חברה בחו"ל

מאת: אלי דורון, עו"ד

ישראלים רבים מחליטים להקים פעילות אל מחוץ לגבולות מדינת ישראל, שעשויה לכלול בין היתר הקמת חברה בחו"ל, כך שבאמצעות אותה החברה יוכלו הם להפעיל את הפעילות המדוברת.

הוסף תגובה

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים
אני מאשר/ת בזאת לדורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים והודעות, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור שבועי ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י לחיצה על מקש "הסרה" בכל דיוור שיישלח.