תביעת הוצאת לשון הרע כנגד מי שהכפיש או פגע בשמך הטוב
נכון לעידן בו אנו חיים, האצבע קלה מאוד על "ההדק" - אנשים מכפישים זה את רעהו מבלי לחשוב, מבלי לחשוש ומבלי לשקול את צעדיהם ומבלי לשקול מה באמת מה קהל הקוראים יכול להבין מהחומר הנכתב ו/או מבלי לחשוב על עוגמת הנפש הנגרמת לגורם בגינו מופצות השמועות ו/או באשר בעניינו נכתבים הדברים.
ההכפשות נכון להיום והוצאת לשון הרע יכולות להופיע במגוון רחב של מדיות, אם בפייסבוק, אם בקבוצות וואטסאפ ואם באין ספור אופנים אחרים. יחסית, נכון להיום, בלחיצת כפתור אחת מסוגל המפגע להפיץ מידע שקרי ופוגעני כנגד פלוני אשר יכול להגיע לכמות בלתי מוגבלת של קוראים, מאות ומאות אלפים של אנשים אשר עלולים לקבל את הרושם כי אכן המופץ שקול לאמת. ההשמצות לא מדלגות על כל ענף, יש בנמצא אפשרות לאתן במדיה הדיגיטלית, ברשתות החברתיות אך באותה מידה גם במדיות אחרות. לפעמים מקור הסכסוך הוא עסקי בין מקבל ונותן שירות, יכול ומקורו בקנאה נטו ו/או בסכסוך בין שכנים, יכול ומקורו במקום העבודה, ברצון של פלוני לנטרל מתחרה לטובת קידומו שלו, כאשר הטעמים להשמצה רבים ומגוונים. בחלק מהמקרים הגורם המפיץ מבקש לנקום בגורם שלא פעל לפי ראות עיניו ובחלק אחר של המקרים מדובר בהשמצות בעלות שיקולים כלכליים, סכסוכים עסקיים, הגברת תחרות או קידום של אינטרסים כלכליים ו/או אינטרסים בתוך המשפחה ממש. לפעמים נכון לתת "לכלבים לנבוח" ולתת לשיירה לעבור, לא בגין כל השמצה נכון לתקוף, יחד עם זאת יש בנמצא משמיצים שהיה ולא תתקוף אותם - הם לא יחדלו.
בחלק מהמקרים ניתן להוכיח נזק כלכלי ממשי - ברוב המקרים אין בנמצא אפשרות שכזו, מה שבטוח זה שהחוק מזכה את הנפגע בפיצוי של עד 100 אלף ₪ בגין כל פרסום משמיץ וזאת גם ללא צורך בהוכחה של נזק - מספיק להראות השמצה. אנו סבורים כי יש בנמצא מקרים המחייבים פעולה אגרסיבית. לפעמים רק כוח ונקיטה בפעולה משפטית ממשית יפסיק ההשמצות. לפעמים הבלגה תתפרש כסלחנות, כחולשה, כהכרה במצב. משרדנו המורכב מעו"ד ורו"ח הבקיאים בתחום ידעו לבנות עבורך תביעה, נתמכת בטיעון כלכלי, אשר תעורר את המפיץ ותגרום לו לחשש ולחשוב שבעיתיים.
אנו סבורים כי בחלק המקרים יש לפעול וחזק, לא להמתין אלא מיד לתבוע. אנו מתמחים בתחום, טיפלנו ומטפלים באין ספור תיקים. התקשר אלינו עתה ואנו נפעל במיידי עו"ד אלי דורון – 054-4251054
قضايا التشهير هي قضايا قانونية معقدة، تتطلب مزيجاً من الادعاءات القانونية والواقعية. من المهم أن نتذكر أنه ليس دائماً يكون الرد أو الدفاع على نشر كاذب هو الخطوة الصحيحة. في بعض الأحيان، قد يكون التجاهل هو الاستراتيجية الأفضل، حيث أن الرد قد يسبب ضرراً أكبر من النفع.
מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד
בית המשפט העליון הכריע, כי ניתן לחייב אדם המשכנע אנשים אחרים לבצע פרסום לשון הרע לפצות את הנפגע, גם אם המשדל עצמו לא ביצע כל פרסום ברבים. בפסק דינו חייב בית המשפט העליון את הזמר והמשפיען יואב אליאסי הידוע בשם הבמה- "הצל" לפצות בעלת עסק בתחום המזון על כך שהוא קרא לאנשים אחרים להיכנס לדף הפייסבוק של העסק ולהשאיר שם ביקורת שלילית על העסק.
מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד
שני פסקי דין חדשים אשר יצאו בשבועות אחרונים ממחישים את נטל ההוכחה המוטל על המפרסם להוכחת אמיתות הפרסום. הוכחת אמיתות הפרסום הינה הגנה מפני טענות בדבר הוצאת לשון הרע, כך שכל מי שנטען כלפיו כי פרסם דבר מה המהווה הוצאת לשון הרע, חייב לטעון להגנתו – "אמת דיברתי".