19/5/2019
כולנו, אנשי עסקים פרטיים, קטנים כגדולים, חולמים לאתר ולזהות את המוצר הנוסף שיגדיל עבורנו את המכירות ויהפוך את העסק, מעסק קטן לעסק גדול ומשמעותי בכלכלת ישראל ויביא את החברה או העסק לקדמת הבמה הכלכלית. אם תשימו לב, היסטוריית העסקים מלמדת שלא רק זיהוי של שירות חדשני או מוצר יכול להיות תפנית משמעותית עבור עסק קטן, אלא התאמת שירות או מוצר ל-DNA העסק שלכם עם מגע אישי וזיהוי נכון של הלקוחות הוא זה שיהפוך אתכם מעסקים קטנים לזכיינים ושחקן משמעותי.
אז איך עושים את זה ובעיקר מאיפה מתחילים?
שלב ראשון: תכנון, תכנון ושוב תכנון
ידע הוא כוח - היבואן חייב לדייק את עצמו, על היבואן לבחור במדויק מהו המוצר הנכון עבורו, עבור הלקוחות שלו והשוק בו הוא פועל. אימוץ טרנדים רגעיים יכול להיות מתכון לכישלון או להצלחה רגעית אבל אם היבואן כאן לטווח הארוך הוא חייב לבדוק לבצע בדיקת היתכנות ומחקר שוק למוצר.
שלב ב': איתור החברה נשוא המוצר וניהול מו"מ מסחרי
לשמחתנו במאה ה-21 המידע זמין, אנו מוקפים ברשתות חברתיות או רשת קשרים מקצועיים של אנשי שרות כגון רו"ח ועו"ד. הדרך לאיתור מקבלי ההחלטות בחברה נשוא המוצר אותו אתם מעוניינים לייבא היא פשוטה וקלה יותר. אולם אין תחליף לאיש מקצוע הפונה עבורכם, היודע להציג כראוי אתכם ולנהל מו"מ מסחרי לטובתכם. עו"ד מנוסה אשר ליווה וניהל מו"מ מסחרי יידע מחד לאתר מיהם הגורמים הנכונים בחברה איתם יש ליצור קשר ומאידך ידע לתת את הדגשים הנכונים בפנייתו הרשמית, כך שהפניה לא תדחה או חס וחלילה תזכה ללשכת ישירות לדואר הזבל ותזכה להתעלמות. זיכרו, כמו בחיים הפרטיים, אין בעסקים תחליף לרושם ראשוני, לכן הפנייה הראשונה היא כרטיס הביקור שלכם - אל תשאירו זאת ליד המקרה, תנו למומחים לעשות את העבודה.
שלב ג': יצירת קשר אישי ובדיקת החברה
זיכרו, בעסקים כמו בחיים, עושים עסקים עם מי שיש לנו איתו כימיה, עם מי שנח ומתאים לנו לעבוד. אם בשלב הזה אנו מגלים כי התרבות העסקית, הדרישות, דרך ההתנהלות אינה חלקה ולא מתאימה לאופי של העסק שלנו, זה לא יהפוך להיות אחרת אחרי חתימת החוזה. לכן, הדרך הטובה ביותר היא לנסוע ולהיפגש, לראות פנים מול פנים מי זה הצד השני, לחוש את ההתנהלות ולראות במה מדובר - אם יצרנו קשר אישי ואמון, כל ההתנהלות במו"מ ולאורך חיי ההסכם תהיה שונה ומהנה מאשר התנהלות חשדנית שאינה בונה אמון.
שלב ד': הכנת תוכנת עסקית מתאימה
לאחר שיצרתם אמון אישי, השתכנעתם שהמוצר מתאים לקהל היעד וקיבלת מהחברה את התנאים המסחריים עליכם להכין תוכנית עסקית המתאימה לשוק היעד הכוללת בדיקה מעמיקה של הרגולציה ורישיונות יבוא לרבות בדיקת עלויות היבוא ומיסוי. לאחר בדיקת זו ולאחר שמצאתם כי המוצר כדאי כלכלית לייבוא אז ניתן לעבור לחתימת הסכם.
שלב אחרון: חתימה על ההסכם והגנה על המוצר בישראל
שלב זה הוא החשוב ביותר והוא יקבע את הצלחתכם - האם הגנתם על הזיכיון מתחרות בהתאם לכללי התחרות המקובלים? או האם אפשרתם למתחרים לפעול? האם קיבלתם בלעדיות מוגבלת רק ל-Offline או גם עבור Online? האם הרשות הפלסטינית נכללת בהסכם או לא? האם קיבלתם אורך נשימה מבעלי המוצר להחדרתו בשוק המקומי או שנכנסתם באופן מיידי להוצאות גדולות? האם הגנתם על הקניין הרוחני? האם מותר לכם להשתמש בסימני המסחר של המוצר בישראל או לא? האם החברה תומכת בפרסום ובשיווק?
איך משרדנו יוכל לעזור לכם בנושא?
אנחנו בדסק אסיה מציעים לכם לא להיות לבד בתהליך ולתת לנו לצוות המומחים שלנו לעשות עבורכם את העבודה המקצועית הטובה ביותר אשר תצמצם עבורכם את הסיכוי לעשות טעויות בדרך:
- אנו מציעים ללוות אתכם החל משלב התיכנון, ביצוע מחקר שוק עבור המוצר ותוכנית עסקית אשר תהווה עבורכם סימן דרך לפעילות.
- איתור בעלי ו/או יצרן המוצר/שרות אותו אתם מעוניינים לייבא. יצירת מנגנון קשר אישי ומקצועי אשר יקל על יצירת האמון וקבלת הזיכיון בעתיד.
- לווי וניהול מו"מ מקצועי ואמין עבור קבלת רישיון וזיכיון הפצה.
- לווי בקבלת רישיונות יבוא, וטיפול בכל תנאי הרגולציה הנוגעים ביבוא, מכון התקנים, משרד הבריאות, אמ"ר, מס קנייה ועוד
- הקמת חברה או חברת בת לצורך הפעילות ומתן יעוץ משפטי שוטף.