25/10/2018
אדם הנזקק לשירותי סיעוד, כלומר הופך לתלוי במידה רבה בעזרת הזולת לביצוע רוב פעולות היומיום, זכאי לסיוע כספי מגורמים שונים.
קביעת הזכאות לשירותי סיעוד נקבעת על פי מבחן הידוע כ-ADL (Activities of Daily Living) בו נבדקות 6 פעולות בסיסיות (קימה/שכיבה, רחצה, לבוש, אכילה/שתייה, ניידות, שליטה על סוגרים) ובהתאם לרמת התפקוד של הנבדק בכל אחת מהפעולות הללו, נקבע מצבו הסיעודי וזכאותו לגימלת סיעוד, כאשר במרבית ההסדרים נדרש כי נבדק לא יהיה מסוגל לבצע 3 מתוך 6 הפעולות הנ"ל על מנת להיות מוגדר כסיעודי.
מלבד המוסד לביטוח לאומי, המעניק גימלת סיעוד לזכאים, קיימות שתי חלופות מרכזיות נוספות לקבלת סיוע כספי במצב סיעודי:
האחת היא הביטוחים המשלימים המוענקים במסגרת קופת חולים והאחרת היא ביטוחים פרטיים, כאשר בשני המקרים הגורם המכריע בתביעה והגורם המשלם היא חברת ביטוח.
ניהול תביעה מול חברות הביטוח דורש בקיאות ומיומנות משפטית ידע רפואי נרחב וכן הכרה מעמיקה של תקנות הביטוח הלאומי ו-"האותיות הקטנות" בפוליסות הביטוח.
כיצד אנחנו יכולים לסייע בנושא?
משרדנו מלווה את לקוחותיו לאורך השנים בייצוג בבדיקות רפואיות מטעם חברות הביטוח וערכאות משפטיות שונות ובכלל זה בערכאות הערעור. מעבר לבקיאות הרפואית ולניסיון הרב של עורכי הדין המטפלים בתיקים אלו, למשרדנו קשר רציף עם רופאים מייעצים בתחומים שונים אשר עובדים עמנו יד ביד לטובת ייעוץ רפואי מקצועי מיטבי עבור הלקוח.