29/7/2018
תביעות כנגד עובדים הגונבים רשימת לקוחות מהמעביד ו/או מבית העסק
בעלי עסקים לומדים עד מהרה כי להקים עסק, לבנות מוניטין, לייצר עבודה, להגיע ללקוחות - זו מלאכה קשה וסבוכה הכרוכה במאמצים נפשיים רבים, בעלויות כספיות נכבדות ועוד.
בעל העסק לומד עד מהרה כי הלקוחות הם המוניטין והכוח שמניע את העסק. בעל העסק מבין כי הלקוחות הם ליבת העסק ואותם יש לשמור מכל משמר, לפתח ולטפח כי עתיד העסק גלום וטמון בלקוחות, בשביעות רצונם מהעסק והשירות ולכן הוא יעשה כל שנדרש על מנת לשמר ולטפח את הקשר עמם. בעל העסק מבין כי הלקוחות ורשימת הלקוחות, כמו גם תנאי העבודה ו/או התמחור ו/או התקשרות עמם מהווים את בטנו הרכה של העסק, סוד מסחרי ונכס מהותי מתוך פעילות העסק, עליו יש לשמור ועליו יש להגן במסגרת ההתנהלות השוטפת.
רשימת לקוחות כסוד מסחרי של העסק
כמובן שלכל עסק אופי פעילות וסוג לקוחות משלו - יש בנמצא עסקים בהם הלקוחות מזדמנים ויש בנמצא עסקים בהם הלקוחות הם ייחודים; ישנם עסקים בהם אין בנמצא קושי להגיע ללקוחות פוטנציאליים וישנם עסקים בעלי שירות ו/או אופי פעולה ייחודי, כך שגם הלקוחות המטופלים על ידי אותו עסק הינם לקוחות ייחודים; יש לקוחות שאין בנמצא כל קושי ללקט ויש בנמצא לקוחות שרק מאמצים שיווקיים רבים, יקרים ומורכבים מייצרים את הקשר המניב, זה המייצר את החיבור והקשר עם הלקוח.
כך יוצא שיש חשיבות מכרעת הן לרשימת הלקוחות ולא פחות חשובה לתנאי העבודה מולם, למחירים שעובדים מולם, לתנאי ההתקשרות עמם, לצרכים הייחודים שלהם ועוד - כל אלה שקולים לסוד מסחרי. בעלי העסקים מודעים למגבלה זו ולחשיבות הגלומה ברשימת הלקוחות, אך באותה מידה מודעים הם לכך כי עליהם לחשוף את הרשימה בפני עובדי הארגון ולאפשר להם לעשות ברשימה, בשמות ובתנאי העבודה עם הלקוחות שירות לטובת קידם הפעילות העסקית. בעל העסק מבין כי לטובת מקסום הפעילות העסקית שלו הוא חייב לגלות אמון בעובדיו, כך שהם יוכלו לגשת לאותם לקוחות ולתן להם את המענה המיוחל.
טיפול משפטי מיידי כנגד הגוזל
למרבה הצער, אמון זה, אותו נותן המעביד ובעל העסק בעובדי הארגון, לפעמים מופר. אמון זה מנוצל, לא אחת, על ידי עובדים, במובן זה שהם הלכה למעשה גוזלים את רשימת הלקוחות של העסק ו/או מידע אחר הקשור ללקוחות וזאת לטובת פעילות עסקית מתחרה אחרת, אם כזו שבבעלותם ואם כזו של מעביד חדש אליו הם עברו, מה ששקול לפגיעה קשה ולפעמים גם בלתי הפיכה בבטנו הרכה של הלקוח – קהל הלקוחות. הפגיעה יכולה להתרחש בנסיבות בהן יש בנמצא הסכם מפורש בין המעביד לבין העובד האוסר עליו לעשות את אותו מעשה ויכול שתתקיים בנסיבות בהן אין בנמצא הסכם שכזה.
בשני המקרים, יש מה לעשות!
בשני המקרים, על המעביד לפעול!
בשני המקרים עניין לנו בגזל ובעוולה מסחרית המחייבת טיפול ממשי ומיידי כנגד הגוזל!
משרדנו, המורכב מעו"ד ורו"ח, חלקם יוצאי רשויות מס ומשרד המשפטים, מומחה בניהול מלחמות שכאלה ובהגנה על קניינו של בעל העסק. משרדנו ידע לנהל עבורך מלחמה שכזו, בהצלחה וללא רחם. יובהר כי למלחמה שכזו השלכות על הארגון כולו ועל כלל עובדי העסק ולכן יש לו חשיבות מכרעת.
התקשר אלינו עתה ותן לנו לשמור על רשימת הלקוחות שלך!
התקשר עתה לעו"ד אלי דורון בנייד: 054-4251054