עידן האינטרנט והרשתות החברתיות מאפשר לכולנו להתבטא ולהגיע לקהל גדול יותר מאי פעם ללא מתווכים ובדומה לכל כלי שימושי ניתן בימנו לנצל זאת במקרים רבים גם לרעה. הפצת לשון הרע ומידע שיקרי לקהל רחב, אפשרות אשר בעבר הלא רחוק הייתה מוגבלת אך ורק למי שיש בידיו הנגישות לכלי תקשורת ממוסדים, הפכה להיות קלה ומיידית.
אם בעבר מי שנפגעו לרוב מהפצת מידע שיקרי היו בעיקר אנשים ידועים, כיום עשויים למצוא עצמם אנשים מהשורה מתמודדים מול מידע שקרי ומכפיש שזוכה לתפוצה רחבה. בשל נסיבות אלו, מכירים היום בתי המשפט בנפקות חוק לשון הרע על פרסומים ברשת, על אף שבמקור, הכיר החוק באמצעי תקשורת מסורתיים בלבד. על מנת להתמודד עם פרסום מכפיש ושקרי ברשת, עומדות לרשות הנפגע שתי דרכים: 1. האחת, לתבוע את הפוגע בתביעה אזרחית. 2. והשנייה, לפנות לדין הפלילי באמצעות הגשת קובלנה.
לכל אחת מהדרכים יתרונות וחסרונות מובנים - הגשת תביעה אזרחית היא פשוטה יחסית בשל רף ההוכחה הנדרש וניתן לעתור באמצעותה לכלל הנזקים שנגרמו בשל הפצת המידע המכפיש ואף לדרוש פיצוי ללא הוכחת נזק. הגשת קובלנה פלילית חמורה יותר, משום שהרשעה משמעותה רישום פלילי לצד הפוגע. בנוסף, על פי חוק לשון הרע, ניתן לדרוש פיצוי כספי ללא הוכחת נזק גם ממי שהורשע בהליך הפלילי. מאידך, רף ההוכחה בדין הפלילי הוא גבוה בהרבה מרף ההוכחה הנדרש בהליך אזרחי ולא ניתן לעתור באמצעותו לכלל הנזקים הנוספים שנגרמו לנפגע, אם סכומם עולה על רף הפיצוי הקבוע בחוק.
כיצד אנחנו נוכל לסייע לך בנושא?
במשרדנו, המורכב מעו"ד ורו"ח יוצאי רשויות מס, מחלקה אזרחית גדולה אשר לה ניסיון ספציפי בתחום - מחלקה זו תדע להגיש לבקשתכם תביעה אזרחית כנגד מי שפגע בכם ברשת. למשרדנו אף עורכי דין המתמחים בדין הפלילי, לרבות יוצאי רשויות האכיפה, אשר יגישו קובלנה פלילית כנגד הצד הפוגע, אם הדבר יידרש.
צור עמנו קשר ותן לנו הזכות להגן עליך! התקשר עתה לעו"ד אלי דורון בנייד: 054-4251054
قضايا التشهير هي قضايا قانونية معقدة، تتطلب مزيجاً من الادعاءات القانونية والواقعية. من المهم أن نتذكر أنه ليس دائماً يكون الرد أو الدفاع على نشر كاذب هو الخطوة الصحيحة. في بعض الأحيان، قد يكون التجاهل هو الاستراتيجية الأفضل، حيث أن الرد قد يسبب ضرراً أكبر من النفع.
מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד
בית המשפט העליון הכריע, כי ניתן לחייב אדם המשכנע אנשים אחרים לבצע פרסום לשון הרע לפצות את הנפגע, גם אם המשדל עצמו לא ביצע כל פרסום ברבים. בפסק דינו חייב בית המשפט העליון את הזמר והמשפיען יואב אליאסי הידוע בשם הבמה- "הצל" לפצות בעלת עסק בתחום המזון על כך שהוא קרא לאנשים אחרים להיכנס לדף הפייסבוק של העסק ולהשאיר שם ביקורת שלילית על העסק.
מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד
שני פסקי דין חדשים אשר יצאו בשבועות אחרונים ממחישים את נטל ההוכחה המוטל על המפרסם להוכחת אמיתות הפרסום. הוכחת אמיתות הפרסום הינה הגנה מפני טענות בדבר הוצאת לשון הרע, כך שכל מי שנטען כלפיו כי פרסם דבר מה המהווה הוצאת לשון הרע, חייב לטעון להגנתו – "אמת דיברתי".