מאת:

אנחנו הישראלים חושבים שאנחנו יודעים לעשות עסקים - אותנו הרי אף אחד לא ילמד, הכל אנחנו יודעים יותר טוב מכולם ועל כולם - אז הרשו לי להציג בפניכם מעט מאחורי הקלעים של תרבות העסקים הסינגפורית.

איך המקומיים שופטים את עצמם?
איך הם מגדירים אם האיש העומד מולם ורוצה לעשות עסקים?

כפי שרובכם ודאי יודעים, תרבות המזרח נותנת משקל מכריע לחיצוניות האדם - איך הוא נראה, איך הוא מתלבש, איפה הוא גר ועוד - תרבות המזרח סוברת שאדם בהיר עור משמעותו אדם יפה יותר, אדם נאה שלבוש בהידור הוא משכיל יותר לכן ירוויח יותר וכו'.

סינגפור הינה חברה חומרנית מאוד, כאשר בני מעמד הביניים מפלסים את דרכם דרך הצטיינות בלימודים ובמשרות בחברות רב-לאומיות וכדי להגשים את החלום הסינגפורי עליהם להשיג חמישה פרמטרים המודדים את המעמד החברתי.

5 סימני הזיהוי הנחשבים בסינגפור הם:

1. המכונית בה אתה נוהג - עדיף שתהיה מה שיותר גדולה, מותג של מכונית ספורט (עדיף מכונית איטלקית או גרמנית) ובצבעים חזקים שכולם יראו, וזאת על אף שהמס על מכוניות פרטיות נושק ל-191%, ישנה אגרה לנסיעה בשעת העומס במרכז העיר וישנה תחבורה ציבורית מצוינת.

2. בניין המגורים - מאחר ורוב תושבי האי גרים בדיור ציבורי שמסובסד על ידי הממשלה ומחירי הדיור מדורגים לפי אזור, גודל הדירה וכן אלמנטים נוספים, ואף ניתן לשלם עבור הדיור מההפרשות הסוציאליות של המעביד - מגורים בבניין שנבנה על קרקע המיועד לבניה פרטית במרכז האי הינה סמל סטטוס.

3. כרטיס האשראי - סוג כרטיס האשראי באמצעותו מתבצע התשלום, משמעותי ביותר. באיזה בנק יש לאדם חשבון בנק ואיזה כרטיס אשראי - כרטיס זהב? כרטיס פלטינה ואולי כרטיס שחור?

4. כסף - כמה האדם מרוויח בשנה? נתון מאוד משמעותי! משכורת גבוהה היא משמעותית מאוד לסטטוס החברתי - היא מספקת את צרכי המשפחה, מאפשרת מגורים נוחים, מאפשרת השכלה גבוהה מחוץ לאי, חיסכון לעתיד ובעיקר שקט.

5. מועדון גולף - מכירים את הבדיחה שאומרת "אני לא מוכן להיות חבר במועדון שהסכים לקבל אותי כחבר?" אז בסינגפור החברות במועדון הגולף היא סמל סטטוס. מי חבר שם? רופאים? בנקאים? אנשי עסקים? באיזה מועדון אתה חבר ובחברת מי אתה משחק גולף הינה סימן זיהוי משמעותי מאוד!

אז אחרי שהבנתם מעט על מה הסינגפורים מסתכלים כשהם רואים אדם מולם, רוצו תבדקו את עצמכם ותגידו לבד כמה אתם שווים...

אנו עומדים לרשותך בכל שאלה: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054

לפגישה אישית
חייגו 03-6109100

או השלימו את הפרטים הבאים

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

5 ע"י 1 גולשים

עשוי לעניין אתכם

ייבוא מוצרים מחו"ל

מאת: אלי דורון, עו"ד

העולם הוא גדול ומעניין - לכל מדינה הפעילות, הפרופיל והתוצרת שלה. מאידך, פלאי הטכנולוגיה, האינטרנט, התחבורה המתקדמת וכו' הפכו את העולם לסוג של כפר גלובלי "קטן", מה שמאפשר לאיש העסקים הישראלי לפעול די בנקל לטובת ייבוא סחורות ממדינות רבות לישראל ו/או לטריטוריות נוספות.

האם ייצור תחת הסכם OEM מהווה שימוש בסימן מסחרי בסין?

מאת: אבי לוי, עורך דין

פסיקת בית המשפט העליון בסין מהחודש שעבר הביאה עמה בהירות מסוימת בשאלה האם ייצור תחת הסכם OEM מהווה שימוש בסימן מסחרי בסין. ייצור ציוד ומוצרים בסין תחת הסכמי Original equipment manufacturing (OEM) נפוץ מאוד בסין. תחת הסכמי ה- OEM חברה זרה מספקת לחברה סינית דוגמאות מוצר עם סימן מסחרי ומבקשת מחברה הסינית לייצר את אותו המוצר עם אותו סימן מסחרי. במקרים רבים, כל הסחורה מוחזרת למכירה במדינות זרות.

הוסף תגובה

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים
אני מאשר/ת בזאת לדורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים והודעות, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור שבועי ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י לחיצה על מקש "הסרה" בכל דיוור שיישלח.