16/12/2019
ייצוג ישראלים המבקשים לקבל זיכיון מספק זר לטובת ייבוא ושיווק מוצרים לישראל או מחוצה לה
ישראלים רבים פועלים לטובת איתור מוצרים כאלה או אחרים אותם סבורים הם כי נכון וכדאי לייבא למדינה, ולהפיץ אם לתושבי ישראל ואם למדינות אחרות. לפעמים מדובר במוצרים ממותגים, משמע תחת שם פירמה ספציפית וידועה ולפעמים היצרן מאפשר ליבואן לבנות מותג משלו, כך שהיבואן מקבל את המוצר תחת שם שהוא עצמו קבע ואותו הוא מפיץ, מה שקרוי Private Labeling.
המלאכה מתחילה בעבודת שטח מצד היזם והיבואן הישראלי, הפועל אל מול שווקים שונים בעולם מתוך מטרה לאתר מוצר מתאים אשר הסיכויים לשווקו בצורה מוצלחת הם טובים. מלאכת האיתור והסינון היא מורכבת ומכריעה כאשר הצלחתה היא זו למעשה שתקבע את גורל המהלך כולו. יש להשקיע מאמץ רב בסינון המוצרים ובקבלת החלטה נבונה איזה מוצר כדאי לייבא, באיזה אופן ולאיזה מדינות. כמובן שמספר החלופות לייבואו הוא אין סופי, כך שעל הלקוח המבקש לאתר מוצר, או מבקש הוא לייבא, לשקול מגוון רחב של שיקולים בטרם יחליט במה להתמקד ובכלל זה עליו לחשוב על השוק אליו הוא מכוון, רמת המוצרים אותם מבקש הוא למכור (יוקרתיים / זולים וכו'), האם הלקוחות הייעודים הם הלקוחות "הסופיים" או שמא סיטונאים, כיצד בכוונתו לשווק את המוצר (אם באמצעות האינטרנט ו/או באמצעות רשת חנויות פיזיות), מהם התקציבים העומדים על הפרק, האם יש נכונות להתעסק ברגולציה מורכבת לטובת החדרת המוצר למדינת היעד, וכן אספקטים ביטוחיים (אפשרות לבטח את המוצר), חשיפה לתביעות וכו' ובהישען על כל אלה להחליט לאיזה כיוונים להתקדם.
מטבע הדברים ישנו הבדל בין מצב בו פלוני מבקש למכור מוצר ברשתות החברתיות היישר ללקוח הסופי לבין מצב בו פלוני מבקש למכור לסיטונאי, כך גם קיים הבדל מהותי בין מכירה על מדף לבין מכירה באמצעות מדיה דיגיטלית. עוד ישנה חשיבות לסוג המוצר, האם זה מוצר שיש בו חשיפות ביטוחיות או שמדובר במוצר נטול חשיפות של ממש. לאחר עריכת הבדיקות הרלוונטיות, לרבות בדיקת היתכנות, בדיקת ביקוש ובדיקות נלוות נוספות, על היזם להחליט על איזה מוצר הוא מבקש "להתביית" וברגע בו התקבלה ההחלטה, עליו להתחיל ולבחון מהן החלופות הקיימות ברשת, משמע מהם המוצרים, מהי התחרות, מי הספקים המובילים וכדומה. רק לאחר שיבין מי הם כל הספקים הפעילים בתחום בו מתבקש ייצור, נכון יהיה נכון מצידו לבחון את המוצרים המתחרים אותם הוא מבקש להביא לישראל לצד עלויות שילוח, עלויות מס וכו', ולהחליט איזה מוצר נכון יהיה לנסות לקבל בגינו בלעדיות. מעבר לאמור, ברגע בו יידע היזם מהו המוצר המתאים לו ביותר, נכון יהיה מצידו לפעול לטובת קבלת בלעדיות, אם בישראל ואם ניתן ואם מעוניינים אזי גם למדינות נוספות.
כיצד אנחנו יכולים לסייע לך בהליך?
משרדנו מורכב מאנשי מקצוע, עורכי דין ורואי חשבון מנוסים, להם ידע ספציפי בכל הקשור בליווי וייעוץ מקצועי אישי עבור יבואנים פוטנציאלים של מוצרים כאלה או אחרים. לצוות המשרד הידע הנדרש לטובת ליווי היבואן החל מהשלב בו נדרש הוא להחליט על איזה מוצר "להינעל" ובהמשך לראות כיצד נכון לפעול לטובת קידום הנושא, ניהול משא ומתן עם היצרן הזר, כיצד לגרום ליצרן להקנות לישראלי בלעדיות, ובהמשך גם לראות כיצד לעמוד בכל הרגולציה הישראלית הנדרשת לטובת ייבוא המוצר ושיווקו אם לישראל ואם למדינות אחרות, הכל בהתאם להסכמות המתגבשות עם היצרן ועם הגורמים הרלוונטיים האחרים.
מעבר לאמור, משרדנו יודע לקחת את היבואן הישראלי ולעזור לו אם בשלבים הראשוניים לבחון היתכנות, לבדוק עד כמה השוק מתאים, לקבל החלטות באשר לאופן השיווק, לבנות את התמחור הנכון ובהמשך לפעול לסייע להחדיר את המוצר לשווקים המוסכמים. משרדנו יידע לסייע לך בכל הקשור למיתוג המוצר, אופן השיווק, בניית כלל מערך ההסכמים הנדרשים, עמידה ברגולציה הנדרשת וכו'. כמו כן, בשעת הצורך, משרדנו יידע להעניק את ייעוץ המס הנדרש ואף לסייע בהקמת מבנה מס בין-לאומי באמצעותו תוכל לשווק את המוצר במדינות רבות בעולם ו/או באמצעות האינטרנט והכל מתוך אינטרס ורצון לשלם מינימום מס, בחוקיות ובשקיפות. אנו נדע לייעץ עבורך כיצד לבנות את המבנה העסקי הכולל, כך שתוכל למנף את הסכם הבלעדיות ואת הטריטוריות אליו ישווקו המוצרים באופן אופטימלי.
למשרדנו כאמור צוות עו"ד מנוסה להם ניסיון ספציפי בתחומים אלה, כך שהתנהלות מולנו תחסוך לך היבואן הרבה כאבי ראש וטעויות אפשריות ותאפשר לך בסופו של יום להגדיל מכירות ורווחיות והכל על סמך אסטרטגיה עסקית חכמה, כזו השומרת על הקניין שלך, על כוורת הלקוחות שתבנה ועוד פרמטרים חשובים שישפרו את האחיזה שלך במוצר. בנוסף, ככל ויתבקש, אנו נדע לבנות עבורך "תוכנית מגירה" אשר תיכנס לפעולה במקרים בהם יסתבר כי יש בנמצא קושי בשיווק ו/או כל קושי אחר אל מול הספק, כך שבסופו של יום המבנה שיוקם עבורך יהיה תלוי בספק במידה ובאופן אשר יקבעו על ידך. כך לדוגמא נדע לייעץ לך במקרים הנכונים לשווק תחת מותג שנבנה עבורך ולחילופין ימצאו מצבים בהם נבחן עבורך דרכים לטובת ייבוא מקביל של מוצרים.
התקשר עתה, נקיים פגישה לא מחייבת והיה ותבקש נצא לדרך, פנה כעת לעו"ד אלי דורון 054-4251054