12/2/2018
ליווי ישראלים המבקשים לייבא מוצר ייחודי לישראל ו/או למדינות נוספות
ישראלים רבים הבינו כי אחת הדרכים ליצירת הכנסות בהיקפים גדולים, טמונה באיתור של מוצר ייחודי במדינה פלונית או אלמונית והפצתו במדינת ישראל ו/או במדינות אחרות, אליו ניתן לייבא את המוצר.
הניסיון מלמד כי מוצר המצליח במדינה מסוימת, בסבירות גדולה יצליח גם במדינת ישראל ו/או במדינות אחרות, כך שבהחלט יש בנמצא הגיון כלכלי באיתורו של מוצר מוצלח באזור מסוים של העולם (סין, אירופה, ארה"ב ועוד) וייבואו לישראל ולמדינות נוספות - לפעמים הפוטנציאל הגלום במוצר המיובא, מורכב בחדשנות שבו והייחוד שלו ובמקרים אחרים הפוטנציאל הגלום בו מושתת דווקא על המחיר האטרקטיבי; לפעמים הפוטנציאל גלום במיתוג של המוצר אותו מבקשים לייבא ולפעמים דווקא בחדשנותו.
הסיכונים שחשוב להכיר...
הסיבות והטעמים להצלחתו של מוצר ויצירת ביקושים במדינה אליו הוא מיובא, משתנה ממקרה למקרה. מה שברור הוא כי במקביל להתפתחות האינטרנט, אמצעי התשלום הבינלאומיים והשילוחים האוויריים והימיים, מתפתחת לה יותר ויותר תעשייה של סחר בין-לאומי והעברה רציפה של סחורות ומוצרים ממקום אחד בעולם למקום אחר, במינימום עלות ובמינימום זמן.
נכון להיום כל ממציא/מפעל/יצרן מקים לעצמו בעלות זניחה אתר אינטרנט במסגרתו מציג הוא את מוצריו וחושף את ייחודם ואת הפוטנציאל הגלום בהם לכל הגולשים ברשת, באשר הם, ללא כל גבולות או מגבלות, מה שמטבע הדברים מביא לידי יצירת קשרים עסקיים, הזדמנויות מסחריות ומימוש הזדמנויות שכאלה. עם זאת, על היזם הישראלי המזהה מוצר אותו מבקש הוא לייבא, לקחת בחשבון כי התנהלות לא מקצועית עלולה להביא לידי כך שאחרים ייהנו מהרעיון שלו:
- על אותו יזם להפנים כי ישראלים רבים ו/או אנשים עסקים אחרים יראו, עד מהרה, את המוצר אותו הוא מבקש להביא ולהפיץ והיה ואלה יחשבו כי עסקינן במוצר מבוקש, בעל פוטנציאל שיווקי, יפעלו במהירות לטובת ייבוא של אותו מוצר ו/או דומה לו.
- על אותו יזם לקחת בחשבון כי ייתכן מצב בו למתחרים יש יכולת כלכלית העולה על שלו ו/או ניסיון ו/או קשרים טובים משלו, מה שעלול לסייע להם לעקוף אותו ואולי אף להביא לידי כך שהמוצר המיובא על ידו ייכשל.
- על אותו יזם לקחת בחשבון כי לפעמים רשתות וגופים בישראל עלולים לייבא אף הם, בעצמם, את אותו מוצר, במיוחד לאחר שיראו אותו עושה כן ולאלה, בניגוד אליו, היכולת להשפיע במקומות הנכונים, כך שמקבלי ההחלטות ירכשו את המוצר מאחרים ו/או בעצמם ובטח שלא ממנו.
כיצד אנחנו יכולים לסייע לך בנושא?
לטובת נטרול חשיפות שכאלה, על היזם לפעול חכם -
עליו לנקוט בשורה של צעדים משפטים ומסחריים אשר יש בהם כדי לנטרל את החשיפה האמורה.
למשרדנו מחלקה ייעודית לאמור ויכולת מוכחת לסייע לישראלי כבר בשלב הרעיון, לאתר את המוצר ו/או את היצרן הנכון, להתקשר בהתקשרות חוזית חכמה עם היצרן הנכון, להבטיח את הזכויות שלו כיבואן המביא לישראל מוצרים ולהבטיח החדרה של המוצרים לישראל בצורה חלקה ומסודרת, אם אל מול רשויות המכס ואם בדרך של התחברות לרשתות אשר יפיצו עבור אותו ישראלי את אותו מוצר.
המומחים מטעם משרדנו מורגלים באיתור מוצרים ייחודים בהתאם לדרישות הלקוח, בבחינת הפוטנציאל הכלכלי והשיווקי של כל מוצר ומוצר, בבניית אסטרטגיה משפטית ועסקית אשר מטרתה להביא לידי כך שהלקוח יקבל מקסימום תועלת כלכלית מהמוצר אותו מבקש הוא לייבא ולשווק. אנו יודעים לפעול בשם הלקוח בנחרצות, לדעת מה לדרוש עבורו, להבטיח את הזכויות שלו ולדאוג שכל ההתנהלות תתבצע בצורה חוקית, מסודרת, מעוגנת ושקופה. אנו נדע לייעץ ללקוח בכל המישורים, אם במישור העסקי/כלכלי ואם במישור המשפטי. אנו נדע ללוות את היבואן לאורך כל הדרך החל משלב הרעיון ועד לשיווק מוצלח של התוצרת וגריפת הכנסות לביתו.
משרדנו מציע לך ליווי מקצועי מתחילת ההליך בסיוע עורכי דין מנוסים המתמחים בדיני מסחר, ייבוא, שיווק והפצה, אשר יקדמו את האינטרסים שלך בתבונה, בחוקיות ובשקיפות מלאה.